Fredag 19 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Dator och internet

Skicka e-post..

Skicka e-post..

Jag kan skicka filmklipp 3,99 MB med windows mail (pop.bredband.net), skulle även skicka ett filmklipp med 8.98 MB men det gick inte att skicka. Det stod att läsa: Fel uppstod när de begärda aktiviteterna behandlades. Mer info. finns under fliken fel. Jag kom ingen vart med den informationen. Min fråga, finns det någon tidsgräns att justera i mitt sammanhang?
Antal svar på detta inlägg: 16
Sidor: 1 2 Nästa »

Kan mottagaren ta emot så stora filer??
Kanske du kan använda dig av en tjänst som finns på www.delafiler.se
Där laddar du upp filen och den som ska ha den får ett mail med en länkoch kan ladda hem den.
Smidigt och gratis
PerAsk: Kan mottagaren ta emot så stora filer??
Det vet jag inte eftersom det inte går att skicka...
Annons
patrikke, ser intressant ut, ska testa. Men jag undrar hur "stora" (vad nu det betyder?) filer man kan skicka. Jag trodde att det fanns möjlighet att ändra inställning av något slag...
Ok, jag missuppfattade dig lite.
Jag tror att det i kontoinställningarna finns något som heter server time out.
Kika i dessa och under avancerat.

"Nio av tio fall beror detta på att du har e-mail med stora bifogade filer i din mailbox. ... Under rubriken Server-timeout, ställ upp tiden till 3-5 min (default 1 min). ...".
dessutom kan ditt antivirusprogram vara inställt för att söka utgående post och då tar det extra tid
din eller motagarens epostleverantör kan ha max gräns också, ett riktvärde har varit
att bilagor under 4Mb är ok , på mailkonton som har maximerade värden typ inkorg på 10Mb kan värdet vara mindre.
PerAsk, jag ökat till 5 min, men nu ett annat problem i samband med detta. När jag ska skicka e-post så skickas 1 av 4... jag anser mej ha avslutat och tagit bort e-posten i samma ärenden. Så ska jag skicka samma filmklipp en gång till så står det väl antagligen: skickar 1 av 5...???!!! Hur tömmer man e-post som ligger kvar...någonstans i sammanhanget?
Göcke, då ska jag haft en väldig tur då jag skickade mitt filmklipp 3.99 MB. Men som jag skrev till PerAsk så ligger det tydligen kvar klipp sen tidigare som jag inte har lyckats ta bort, jag menar skickas 1 av 4...
Jag har också sett liknande meddelande, fast jag bara skickar ett meddelande. Har inget svar på detta

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem