Fredag 29 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Dator och internet

Adware program

Adware program

Jag har installerat in win 7 nu och undrar en sak angående ett program som jag ska installera, är Lavasoft Ad-aware Anniversary Edition 2009 och Malwarebytes Anti-Malware samma program, jag menar gör de samma sak? Eller finns det något annat bättre program som gör samma sökning?
Antal svar på detta inlägg: 6
Tja!
Använder också win7 och installerat Malwarebytes samt Superantispyware. Malwarebytes är enligt mitt tycke bättre på att hitta elakingar än Ad-aware.
Okej, men då gör de samma nytta i datorn de två programmen?
Jag har installerat SuperAntispyware i datorn nu och undrar om låter programmet ligga och köra i bakgrunden hela tiden?
Annons
Raj Raj
Även jag kör Anti Spy Ware. Men jag föredrar att köra manuellt. Gillade inte den där ikonen i aktivitetsfältet. Bara den ser ut som en virus tycker jag. Haha
har även Malwaresbytes.
Nöjd.
Superantispyware den fria versionen scannar inte i bakgrunden men har du programmet öppet så äter den ju ramminne hela tiden. Har du ett bra AV program så behövs inget betalprogram för att scanna efter elakingar utan använd gratisversioner av dom två som tagits upp här. starta upp-scanna därefter så avsluta programmet.
Spyware Doctor har hjälp mig många gånger. Numera kör jag med mest med Apple och där finns inga problem men givetvis kan en apple dator vara en vektor för skit.
De svåraste problemen jag råkat ut för har lösts med HiJackThis men det kräver att man vet vad man gör i registret.
http://www.pctools.com/spyware-doctor/

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem