Tisdag 23 april 2024 vecka 17
Forum
Kategori: Dator och internet

Hjälp med att få bort filer

Hjälp med att få bort filer

Jag har ett problem, för ett tag sedan så tankade jag ner några patcher till ett spel (Rome Total War). Dessutom hade jag installerat spelet med skiva på datorn. Men när jag skulle ta bort det så gick det inte. det fungerade inte med Lägg till/ta bort program eller Uninstall. Så jag fick tillslut rensa bort spelet manuellt. Jag vet att det är fel att göra, men eftersom jag inte vet så mycket om datorer så tänkte jag då att det fungerade.

Nu, när jag ska försöka återinstallera spelet med skivan så klagar den på att en äldre version av Rome Total War har hittats, och att jag måste avinstallera det först innan jag kan installera spelet.

Jag sökte upp filerna som datorn reagerade på, och har på alla möjliga sätt försökt få bort dem. Jag har till och med fixat program för att ta bort dem permanent, men i några av fallen är det som om filerna är spökfiler. De finns, men ändå inte. Sökvägarna till filerna är till mappar som för länge sedan raderats från datorn.

Hur jag än försöker får jag inte bort dem, för datorn hittar dem inte när de ska tas bort. Den ber mig verifiera filernas sökväg eller plats innan jag kan ta bort dem.

Så nu kan jag inte ta bort dem, och jag kan inte hitta dem för att ta bort dem.

Någon som vet hur jag ska göra?
Antal svar på detta inlägg: 26
Sidor: 1 2 3 Nästa »

eforum.idg.se/viewmsg.asp?entriesid=375050 Prova här om du hitta något

Blev visst något fel med denna länk. Du får kopiera den.
låter som du måste städa i registret före , men det är inte säker att det är där problemet ligger.
Thomas2; Jag tittade i den tråden du länkade, men det handlar ju inte om mitt problem. Dessa filer är inte avi filer och datorn påstår inte att de används av andra användare/program. Men jag försökte några av tipsen som gavs, men de gav inget.

Göcke; Hur städar man i registret före, som du sa? Jag sökte på "låst fil" i sökfunktionen men hittade inget.
Annons
http://pcforalla.idg.se/2.4476/1.125225
@ Lichrat:
klara du det inte manuellt , bör du ta hjälp av program som typ: ccleaner och andra som det har tipsats om här på forumet som kan städa upp ofulständigt avinstallerade program.
eller kanske programet ovanför som kom in som tips innan jag skrev färdigt
Fungerar det för Vista även om det bara står att det är för 98/ME/XP/2000 ?
http://www.shareware-sw.com/lv/group/view/kl25623/CCleaner.htm
Vilket fusk, CCleaner sägs vara Freeware, men man måste betala 60 spänn för att få kod till programmet...!

Jag laddade ner disk cleaner, men jag förstår ju inte hur jag ska få in just de filerna för att de ska tas bort. Jag vet ju inte var de ligger eller hur man hittar dem annat än med sökfunktionen i Dator.
ccleaner ÄR gratis.

http://www.ccleaner.com/
Det finns andra versioner till höger,detta har alltid varit gratis!! Det måste finnas sådant!

Programmet hjälper dig att rensa bort onödiga filer och annat du inte behöver.

På vänster sida i manualen kan du själ välja vad den ska köra.

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem