Fredag 19 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Dator och internet

Anpassa Ikoner i aktivitesfältet

Anpassa Ikoner i aktivitesfältet

Ni som använder Win7 kanske kan hjälpa mig lite. nere till höger vid klockan så finns det ikoner som man kan visa eller dölja efter behag. Tar man fram rutan så kan man välja anpassa. Öppnar jag denna så har jag 2 program som inte finns på datorn längre. dom är alltså inte längre aktiva. hur får jag väck dom? Har letat överallt på datorn och det finns inte ett spår av dom programmen kvar. har även startat om datorn.
I schemaläggaren så hittade jag ett av dom men där plockade jag väck det.
Antal svar på detta inlägg: 16
Sidor: 1 2 Nästa »

jag misstänker att det ligger kvar delar i registret

detta borde hjälpa dig

http://www.sevenforums.com/general-discussion/17315-removing-ghost-entry-sys
tray.html
börja med att kolla om du hittar nåt i denna registernyckel


HKEY_CURRENT_USER\Software\Classes\Local Settings\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\TrayNotify
Tack zenit
men i din sträng så hittade jag bara siffersträngar och inga namn men jag ska kolla på din länk till forumet senare. kommer du på nåt mer så skriv så det glöder min näträddare. du är nära nu det känner jag på mig
Annons
Har du ccleaner ?

http://www.sevenforums.com/tutorials/13102-notification-area-icons-reset.htm
l

japp det har jag och jag har testat och startat om datorn men det hjälpte inte tyvärr. vill inte ladda ner nån zipfil heller om jag kan slippa. håll igång nu! nu är du nära!!!!!
hmm enligt forumet så kan man deleta IconStreams och PastIconsStream och på så sätt reset hela middevitten. vågar man prova måntro?
vet du vad programmen heter som har kvar ikonerna ?

Jag antar att du vet, har du provat söka på programmets namn i registret och på programtillverkarens namn?

Om du söker på programtillverkarnas namn så var uppmärksam på att kolla så du inte har fler program från samma tillverkare, annars kan du råka sabotera nåt annat program från samma tillverkare.
deleta IconStreams och PastIconsStream jo det ska fungera ser jag på flera andra forum. men gör en återställningspukt före ifall nåt går fel
japp det vet jag. jag ska testa detta imorn. Thunderbird och ad-ware handlar det om. Ad-aware var ju segt som sirap och gav mig inte det jag ville ha och Thunderbird var ju inte ett dugg bättre än Win Live Mail. Men va fasen man måste väl kunna prova lite program å sen få bort skiten totalt va!?
Men jag ger mig inte! Du är till stor hjälp min nätvän!
funkar dt inte så får det väl bli den där zipfilen. har bara 7zip install men det funkar väl å öppna med den med om man nu behöver.
Så nu hittade jag en som tillhörde lavasoft och en som tillhörde mozilla.
Det går framåt. omstart av datorn imorn så får vi se.
Tack så länge.

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem