Torsdag 25 april 2024 vecka 17
Forum
Kategori: Dator och internet

Ljudproblem med CD-skivor Musik

Ljudproblem med CD-skivor Musik

När jag spelar CD-skivor låter det förj*****t, skrålar & skränar (vet inte hur jag ska förklara hur det låter, men inget rent ljud iallafall), inget problem med DVD-filmer, där är både bild & ljud utmärkt så spelaren kan det ju inte vara nåt fel på, eller? Har provat flera CD-skivor, samma problem med alla.

Är det skillnad på CD & DVD?

Brinken
Antal svar på detta inlägg: 19
Sidor: «1 2

Göcke
Jag gör som du säger och tar hjälp av mer datorkunniga kompisar, här på forumet kommer jag tydligen inte längre. Jag markerar tråden som löst, (fastän den inte är det).
@Brinken , vi vill så gjärna hjälpa dig, men vi kan inte sitta på distans och gissa. vad du gör.

lycka till
Vore ju bra med mer info, saknas mycket

OS ?

ljudkort ?

köpta eller egna brända skivor

vilken/vilka mediaspelare som används ?

annars fär man sitta o gissa i onödan

Annons
Nu när jag testade att spela upp i Real player så fungerade det utmärkt.

Spelade upp tidigare i windows media player, det var där det lät för j*****t.

OS=Vista

Köpta CD-skivor

Ljudkort: Finns, Vet EJ vad för sort. Hur ser man det?
//Brinken
Jag har nog hittat felet/problemet, Det verkar vara så enkelt att equalizern var helt fel inställd, efter omställning eq:n i wmp så funkar det där också, får tacka zenit, han fick mig att testa annan mediaspelare, så nu är ialla fall detta problem löst.
//Brinken
Fortsätter här med en annan fråga gällande cd-skivor o ljudfiler!
Vargo gav tips på en sajt, ( Wav Index) för nåt år sen, där kan man spela in låtar i Windovs media player.Om man sen tar skivan till en annan cd-spelare , typ bilens eller radions så hörs inte ett ljud, men i datorn går det bra att spela skivorna.

Min fråga är alltså! Är det olika "läsare" i ovanstående maskinell utrustning ?

Anna
är det en gammal audiospelare, kan de ha en begränsning i antal låtar de kan registrera. i sitt filregister.
eller att du inte lägger registret på rätt platts. (data eller ljudcd är olika)

@ Brinken, annars så är vi glada att det var den enkla lösningen som gällde
utan att du behövde joxa så mycket.
Tack för svar !

Ser nu att det jag laddar hem på datorn är Wav- fil men cd-skivorna jag spelar in själv i datorn innehåller wma-fil! Finns det nån möjlighet att konvertera om
filerna eller är jag ute o cyklar?
när det gäller ljud så finns det många olika program som konverterer i alla riktningar
bara att söka på google, en del trevligare än andra.
här kan nog flera komma med förslag

Sida:
« 1 2


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem