Fredag 29 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Dator och internet

Registrering WXP

Registrering WXP

Min bror köpte en dator och har glöm att registrera sig ,nu är dator hur funktion ,kan man få det att funka till man registrerar sig ? vi behöver några minuter eller så för registrering ,hur gör man ?
Tack
Med vänlig hälsning
Antal svar på detta inlägg: 34
Sidor: 1 2 3 4 Nästa »

Sorry Jag menade aktivering av Windows XP
Maria
Han har alltså råkat ut för att de 30 dagarna man har på sig att använda Win XP utan registrering, har gått ut och då borde det blivit så, att han måste registrera sig för att kunna logga in. Annars är det bara att installera om Win XP igen. Då får han "nya" 30 dagar på sig att använda datorn tills han måste regga sig. Men som sagt; när tiden gått ut kan han inte använda datorn utan att regga sig, och registrera sig kan han om han har en egen licens, och då behövs inte ominstallation. Man kan inte använda samma licens på två datorer, då säger Microsoft ifrån att "denna dator är redan registrerad på Internet" eller nåt sånt.

Lycka till!
Registrering = Aktivering i mitt fall också.
Annons
Tack Mange
Om jag fatta dig rätt, kan jag om installera och sen registrera så fort som möjlig .
Måste jag formatera om ?
Vad händer med information som fans innan ?
Med vänlig hälsning
Maria
Det står i xp hjälp att om man inte aktiverar programmet inom 30 dagar så slutar allt att fungera UTOM produktaktiveringsfunktionen. Tyvärr så vet jag inte hur man då får igång den, men det kanske MS supporten vet
Maria!
Du har all tid 30 dagar på dig att aktivera WinXP från den dag det installerades.
Ang. det du sparat på C:, så försvinner det OM du inte kan få tag i en diskett som det går att boota upp från så du via DOS
kan flytta filerna till en diskett. Kan du inte det så förvinner allt som ligger på C: (om hårddisken inte är partitionerad i fler enheter så du har det viktigaste sparat på annan enhet än C:. Då finns det kvar. Det är bara C: som försvinner).
Hur det sen fungerar för dig och den Win XP-version du har, det kan jag inte svara på. Det finns olika typer av skivor; De vanliga du köper i affären och de s.k. räddningsskivorna du får med vid ett hem-PC- avtal.
Ett litet tips eftersom du nu måste installera om datorn: partitionera om hårddisken i två enheter. Då kan du spara ner dina dokument, foton etc. på den andra enheten än C:, för nån gång kanske du råkar ut för att du, trots aktivering, måste installera om datorn pga. virus eller annat skräp. Partitioneringen ska göras av nån som kan det, annars kan det bli fel och hårddisken kan inte läsas. Gå till nån affär om du inte känner nån
(Alina, Data Ref m.fl.)

Lycka till!!
Man har 30 dagar full användning och sedan nedsatt fram till 50-dagen.
man kan också ringa och göra produktaktiveringen om man inte har uppkoppling till internet.
det man skall ha till hands då är den lilla klisterlappen med hollografisk bild och med serienyckeln på.
Microsoft
Produktaktivering
Om du vill aktivera din produkt via telefon: 020-140 00 15
Kontakta kundservice: 08-752 56 30

observera att i sommar någon gång så kommer det inte att bli möjligt att göra uppgraderingar om man inte är registrerad användare.
och att produktaktiveringen är skapad.

Hej på er !
Tack för vänligheten, jag ska göra allt detta, och passa på att dra min bror i örat.
Det är bra att vetta att det finns människor, som kan hjälpa andra med sin kunskap.
Med vänlig hälsning
Maria
Men om man redan har aktiverat, sen byter man dator och vill köra in Windows igen. Hur gör man då??
Då lär man ju få svar att man redan aktiverat Windows en gång.
Man Skall väl inte behöva köpa ett nytt Windows för att man bytar dator eller ominstallerar.
Vid ominstallation känner Microsoft säker igen datorn, men vid nyköp?
Nån som har erfarenhet?
Janne R du har bara licens till en dator,men du kan avinstallera och installera om på samma dator, men du måste aktivera licensen varge gång. Men du får inte installera denna licens på fler datorer samtidigt. Det innebär samma sak om du byter moderkort, så får du installera om och aktivera licensen igen.
Ganska enkelt och tydligt. och du behöver inte köpa ett nytt windows xp.
Däremot kan man ha en windows-cd och skaffa sig flera tilläggs licenser för flera datorer som berättigar dig att aktivera flera installationer.
Man kan enkelt utrycka det som att en licens följer med till en dator om den lilla klisterlappen och en cd följer med den.
säljer du datorn och behåller cd-n och nyckeln så skall den sålda datorn vara utan os. och köparen skall skaffa sig ett eget exemplar av XP

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem