Fredag 19 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Dator och internet

Hjälp med julklapp

Hjälp med julklapp

Vad tycker ni som vet lite mer om bärbara datorer om den här och om det erbjudandet från Telia jag skulle vilja köpa en bärbar dator till min dotter i julklapp , hon har en lite önskan om en sån då det skulle underlätta lite i skolan med att anteckna osv .

https://www.tewss.telia.se/privat/adminpackage/setupPackage.do?productRef=/
privat/produkter_tjanster/mobilt-bredband/barbara-datorer/compaq_presario_cq61_3
16eo.product

Tack på förhand
Antal svar på detta inlägg: 12
Sidor: 1 2 Nästa »

Det blev nog lite fel med länken men klistra o så

Det är iaf en Compaq Presario CQ61-316SO för 189 kr i månaden i 36 månader
Är det verkligen ingen som har nåt att säga om den här datorn ?
Eller ett tips på nån annan ?
för ca 7000 kr totalt så är det väl rätt okey,
men det är för lite primärminne i den
2Gb skall du inte acceptera, 3-4 Gb är det du skall be om. för samma pris

annars så skall ni pruta priset minst 1500 kr
Annons
God morgon , ok då vet jag , jag är helt novis på bärbara datorer men nu vet jag lite mer .
Då är det bara o söka vidare . Tror du att man kan sätta själv i ett större minne ??

Tackar :)
Ja det går att uppgradera minnet. Vet dock inte vad detta kostar i så fall
Okej men det ska man väl kunna köpa till o minneskort är väl inte så dyra jag har för mig att den kan ta imott SDkort ( minneskort)
Kan det stämma ?
Tackar för svar :)
den du har på Telias sida är med två 1024 minnen,
max 4 GB DDR2-minne kan du ha i denna dator,
du får förmodligen ta bort de du har och sätta i två nya.
ett jävla slöseri och lurendrejeri
därför tycker jag att de skall bestycka dem med fullt minne om de nu anses så billiga.

en sak till att tänka på , är att de kommer säkert bestyckade med prova på i trettio dagar program som microsoft office och något virusprogram osv

det är kostnader på ca 2000 kronor som man sen lockas att skaffa licenser till.

så vad är att föredra??
Tack Göcke det föklarade för mig just det jag ville veta , helt klart onödigt o som sagt det är bara dom som tjänar på det o vi missgynnas .

Tack tack jag får söka vidare *L*
Hej håller med Göcke ...4 gb minne 500 i hårddisk .Ja själv varit runt kolla dator , blev en HP med priset här ligger mellan 6000-7000 på kända märken den har cam 15,4 skärm med vit tangentbord modell HP Pavillion DV6-2056-Win 7. Den är ganska prisvärd för vad du får ,,räcker bra för surf skolarbete den lagom skärm inte så tung bära med sig -- virus program får du köpa till ett år 360 kr . Ett råd köp inte för billig.MVH.
Jo det är ju just det att man inte ska kolla för mycke efter billigt kan lätt bli lurad , tyvärr så är min ekonomi skit dålig så min tanke är om jag kan fixa nån dator med ett abonnemang som är bra men det är väldigt svårt det finns så många erbjudanden och jag är helt noll på bärbara datorer o jag fattar allt att många erbjudanden är egentligen kassa , jag har i alla fall tid att kolla lite mer och försöka lära mig lite om det för hon fyller 18 i Januari så jag ska försöka fixa nån bra tills dess i stället för i julklapp det får bli nåt billigare i jul *L*

Tackar för svar o önskar alla en trevligt lördag :)


Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem