Fredag 29 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Dator och internet

Stänga av internet?

Stänga av internet?

Jag funderar allvarligt på att stänga av internet ca: 5 år för att få en paus!

Jag har hållit på med data i över 25 år och känner att det måste finnas nåt annat än bara internet och data som intresse.

Tänkte mig att lära mig att laga FINA maträtter med lite pynt runtomkring.

Det MÅSTE ju finnas nåt annat här i livet förutom datorer och internet?

Skulle ju vara kul att återkomma till nätet och data om 5 år och bli glatt överraskad över den explosion i utvecklingen som skett förhoppningsvis.

Vad tror ni?

Antal svar på detta inlägg: 8
Jag sympatiserar med din idé, men tror inte att jag själv kommer att genomföra detta. Kanske en viss begränsning.
Jag säger som du, det måste finnas annat än datorer här i livet och jag har också hållt på i många år med detta.
Vi får se om vi kommer till skott
Det går ju att kombinera intressen och att använda internet och datorn till det den egentligen är till för, ett hjälpmedel. Jag är intresserad av musik och lyssnar på mycket sådan som jag köper och tankar hem via datorn. Jag spelar diverse stränginstrument och hämtar texter via internet så att jag har något nytt att sjunga hela tiden. Andra samlar matrecept som dom hämtar via internet osv.
Stänga av Internet i 5 år. Varför sätter man inte hänglås på en sådant utopiskt
inlägg.

Man kan göra som jag. Promenera 10 minuter. Sedan återgå till Internet.
o.s.v.
Annons
Eller göra som jag.. ta en paus och gå och lägga sig på sängen.
jag är före detta kock och sadlade sedermera om till handledare inom datorteken.
Idag när jag är pensionär kombinerar jag dessa två ytterligheter,
passar mig utmärkt.
och är hustomte på fritiden...
Jag fick rådet att slå mig på daytrading så då måste man ju ha internet och data.
Nåväl...då förenar man ju i allafall nytta med nöje.
Daytrading är lite för riskfyllt för min plånbok. Annars vore det en angenäm sysselsättning. Och krävs en säker näsa för affärer,
Jag kan heller inget om daytrading överhuvud taget men man får väl börja men 1-kronas aktier och arbeta sig uppåt...vad vet jag...?


Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem