Fredag 29 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Dator och internet

Problem att starta hp 2230s

Problem att starta hp 2230s

Jag har en liten laptop hp 2230s som inte går att starta för den begär lösenord och det har jag inget. Kan man inte återställa lösenordet eller ta bort det.

Jag har köpt datorn begagnad på blocket och när jag fick den så gick det inte att starta den utan den begär lösenord och även bios administrator lösenord.

Hoppas det går att återställa det på något vis.
Antal svar på detta inlägg: 11
Sidor: 1 2 Nästa »

Enklast är att du kontaktar den du köpte den av och be han om lösenordet sen kan man själv plocka bort det i boiset.

Förefaller ju märkligt att säljaren inte sa att det var lösenord på den, eller att han/hon inte tog bort det innan han sålde den .....
Primera ,

hela hanteringen ser skum ut.
kan inte den du köpt datorn av ge dig dem, då är den möjligen stulen

är det så, så sitter någon och gråter över sin förlorade dator.
Jag börjar också att tro att det ligger till så för han har gjort sig helt oanträffbar både på telefon och mail.

Får se hur jag ska gå vidare med detta. Plockade ur hårddisken och ändå så händer samma sak. Hp loggan och sedan kommer Select User to login och alternativen är BIOS administrator och användarnamnet och därefter begär den lösenordet..

Vi får se hur jag går vidare med detta.
Annons
Primera
Detta verkar ju vara ett äkta Blocketbedrägeri. Du skall alltid begära Internetgiro vilket innebär att säljaren först får betalt när köparen är nöjd.
[www.dn.se/nyheter/sverige/kopt-stoldgods-maste-lamnas-tillbaka-1.1025246] ..
Ursäkta mig Göcke, men ditt sista inlägg verkar precis som du har dömt mig för något och det tolererar jag inte.

Jag har köpt datorn på blocket och killen ringde upp mig med ett skyddat nummer, jag satte in pengarna på ett konto och fick den sänd med post till mig och när jag sedan öppnar den så går den inte att starta. Jag har inte gjort något olagligt och tycker att ditt inlägg var ett rejält och mycket fult inlägg av dig och att du dömer mig för något som inte är gjort...

Nu kräver jag en förklaring av dig Göcke vad du menar med ditt inlägg och din länk till den sida du länkar till och som jag tar illa vid mig av.
Sedan vill jag och skriva till dig Göcke att det finns något som heter polisanmäla den man köpt av... Jag har ju ett kontonummer att gå på!!!
Primera , jag har inte dömt dig.
men läser du där så är det nya lagar som gäller, det var mer som ett tips till oss alla.
och gamla tankar om hur det fungerade, är förlegade.

Du kan reagera hur kraftigt du vill, jag är bara ledsen att du förmodligen har blivit lurad.
och läser man de andra artiklarna i ämnet , så ser man ju att du inte är ensam.
att bli blåst, jag skjälv har blivit det så du är sannerligen inte ensam.

men jag fick en tegelsten i stället för det jag trode jag betalade.
@Primera

Du skall kontakta HP-support. Dom kan hjälpa dig.
Det sitter ett OEM nummer på undersidan av datorn, hoppas jag.

Det värsta som kan hända är att du får lämna datorn till rättmätig ägare
om den skulle vara stulen.

Man kan inte skylla på "god tro" längre. Var priset en bra bit under marknadspris.???? Eller.......?

Hör av dig hur det går. Det löser sig nog.
Jag har redan pratat med HP och vet hur det ligger till nu men det tänker jag inte skriva här. Priset var inte under marknadspris om ser till ålder och utseende i alla fall.

Tackar för era inlägg och tar mot ursäkten och stänger tråden med detta inlägg.

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem