Torsdag 18 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Dator och internet

Något växer på min hårddisk

Något växer på min hårddisk

Min dator har ett flertal gånger nu meddelat att det är ont om utrymme på enhet C: Varje gång har jag flyttat över bilder och musik m.m. för att få mera utrymme. Efter ett tag är det likadant igen, utan att jag har laddat ner någonting. Kanske några mejl som inkommit bara. När jag kollar mina mappar så märker jag under C:/User/Igge (där jag haft mina saker) att högerklickar jag på den och väljer EGENSKAPER f...

Visa/dölj hela huvudinlägget

Antal svar på detta inlägg: 53
Sidor: «1 2 3 4 5 6

kan du flytta Temporary Internet Files mappen (som bråkar till en plats utanför windows med det nya admin kontot?
sedan kopiera den Temporary Internet Files mappen (som skapades för det nya kontot) till platsen för den gamla? du kan behöva starta om datorn

om det funkar så kan du ta bort den gamla mappen.

En sak slog mig har du prövat i felsäkert läge att rensa innehållet i mappen ?
Nej, har inte provat Felsäkert läge där. Det kan jag också testa, när jag kommit hem sen *L* Tack, så länge
Jag gjorde så här. Först så skapade jag användaren Eggi. Sedan exporterade jag över alla outlookfiler. (Personliga mappar .pst) och imorterade dem i mitt nya Outlook i Eggi. Sedan använde jag Eggi i ett par veckor, för att upptäcka om det var något jag saknade. Jag fråntog även mappen Igge, administratörs rättigheterna och har nu dem hos användare Anita. Sedan, idag, så började jag rensa Igge med hjälp av ett dosfönster, kommandotolken som jag högerklickade på och vale att köra som administratör. Sedan ställde jag mig i C:\Users och gav kommandot del Igge/s. Under Users ligger också Anita samt Eggi. Jag hade bara 400 MB ledigt utrymme på hårddisken, när jag började. Datorn har nu hållt på att ta bort filer i 11 timmar! Nu har jag 43,6 GB ledigt på C: av 78,7 GB totalt. Och den fortsätter att rensa. Undrar var alla filer som nu plockas bort, kommer ifrån. Ytterst märkligt. Många av de filer som tas bort, slutar på .jpg. En del .txt, och en del kan sluta på vad som helst... Det är väl bara att låta en stå och rensa inatt, och hoppas att den är klar i morgon bitti. När allt är klart, så byter jag namn på Eggi, till Igge. Sedan är allt frid och fröjd igen... Godnatt

Sida:
« 4 5 6


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem