Onsdag 24 april 2024 vecka 17
Forum
Kategori: Dator och internet

Spela in genom mikrofon

Spela in genom mikrofon

Jag undrar hur man gör för att spela in sig själv från mikrofon , jag har W Crystal och soundMAX som ljudkort sen är det ju en massa grejer till ljudkortet men jag vet inte vad som är vad ( rena djungeln) i alla fall så fungerar mikrofonen för det har jag testat ...... hur gör jag sen ??

Tackar för svar :)
Antal svar på detta inlägg: 22
Sidor: 1 2 3 Nästa »

fick du inte med en recorder till soundMAX
Hur menar du Göcke ?
Du vet det här är den datorn jag hade så mycke problem med efter den kraschade av en Trojan och jag hade så mycke jobb med att hitta moderkortet o ljudkortet osv .

Tänker du att det finns en bland alla drivrutiner som finns till soundMax ??

Ursäkta om det är fåniga frågor jag ställer men jag kan nästan noll om sånt , har enbart använd mikrofon till Skype:P
Finns inga fåniga frågor,,, i XP operativet finns ett medföljande inspelningsprogram
program/Tillbehör/underhållning/ljudinspelaren
lj
udinspelaren är rätt simpel, men fungerar den så kan ú använda andra program senare, den fungerar som rec knappen på en bandspelare

en inspelare , kallas på engelska recorder
Annons
Japp i min gammla XP så fanns den men här har jag svårt att hitta den , men jag ska leta .

Tack så länge dags att sova
Kolla bland Program/Tillbehör efter ljudinspelaren
Sedan finns Audiacity att ladda ned gratis. Dock endast betaversion för windows 7
Jag vet att den här versionen av XP är väldigt ofullständig , det fans ingen ljudinspelare bara volymkontrol , jag fick ladda ner ett program som heter Free sound recoder , fick me en betalversion oxå som jag helst skulle vilja avinstallera för övrigt verkar den fungera ganska okej :)

Jag är lite irriterad över det här OP i o m att jag får ladda ner en massa program som borde finnas folk gör lustiga saker med datorer ibland

Tackar så mycke för hjälpen o önskar alla en bra dag
Ja juste jag glömde fråga , kan jag avinstallera betalversionen jag kommer inte att behöva den den innehåller massa roliga grejer som eko o liknande det är faktiskt inget jag behöver ?

Nån som vet om det går ?
det borde gå från kontrollpanelen , lägg till och ta bort program
går det inte därifrån , så är det en luring

annars så är Audacity som PerAsk säger ett bra gratisprogram
Okej , då ska jag kolla det o så tackar jag så mycke för hjälpen
Tack så hemsk mycke för tipset om Audacity verkar mycke bättre än det programet jag hade förrut ( free sound recorder) jag undrar bara hur man kan spara ljuden o konvertera dom till mp3 ??

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem