Fredag 29 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Dator och internet

Köpa Laptop

Köpa Laptop

Ngn som kan tipsa om en bra, prisvärd Laptop, pris ~8-10000, minst 15 tums skärm, gärna större.

//Urban
Antal svar på detta inlägg: 41
Sidor: 1 2 3 4 5 Nästa »

Du skall kopa en MacBook Pro med 17" skarm. Ursakta tangentbordet
I det prislaget ar den naturligvis begagnad.
Kan rekommendera asus 19 tums skärm ligger kring 7000 kr , smidig och lättsam dator att jobba med

Gå inte på detta med att öppna abonnemang + laptop ,utan köp från en handlare med elektronik varor ,färdig installerad och klar .

Om man inte har en massa "kossor" att sköta. Utan sitter ofta vid
datorn. Då är det faktiskt bättre med en stationär fabrikstillverkad dator med
en 24 tums skärm.

Dessutom ett rymligt skrivbord+bekväm kontorsstol. Jag undrade varför jag
fick ont i ryggen och musarm. Nu vet jag.

Jag är högerhänt,men använder vänster hand att manövrera musen med.
Då slipper jag musarm. Så enkelt var det. Man får stöd för armbågen.

Musarm är grymt. Har ni haft tandvärk någon gång. Tiodubbla den känslan.

Annons
@leiake
Inte för att vara otrevlig, men nu vill jag ju faktiskt ha en bärbar dator, så jag frågar efter tips om en sådan - inte om för eller nackdelar på en stationär viceversa en bärbar, att du kurerat din musarm är ju bra och att veta hur du upplevde känslan av att ha det vet vi oxå nu - men varför??? jag efterfrågade inte den informationen i alla fall. Om du nu vill att folk skall ta del av dina erfarenheter och lösningar på problem, skaffa dig en blogg, starta egna inlägg etc - men svara inte på andras frågor (som inte berör just det) med sådan irationell fakta är du snäll

Mvh
Urban
@Urban

Det var dumt av mig. Blanda in mina åsikter i ett så viktigt inlägg.

Men jag tror inte du blir klokare av att fråga oss på Forumet.
Vad du än köper så blir det fel. Tro mig.

Men det vet man inte förrän ett par veckor efter köpet.

Jag har gjort ett mellanting som fungerar bra.
Jag köpte en HP med bra prestanda och 13" skärm.
Det som var viktigt för mig var batteritid. Så 8 tim prioriterade jag.

Sen köpte jag en dockningsstation. 22" Full HD skärm. Ext TB och Mus.

Detta gör att jag kan sitta och arbeta med en stationärs fördelar. Men ändå vara mobil. Sen har jag sett till att min arbetsgivare köpte samma docka med skärm.

Enkelt att flytta mellan platserna. Och priset totalt blev mindre än 10' för mig.

/Micke
@leiake

Nja så viktigt är nog inte inlägget, men att antingen svara på frågan eller hålla tyst är väl ändå normal socialt kompetens - att som du först blanda in andra saker " ..... Musarm är grymt. Har ni haft tandvärk någon gång. Tiodubbla den känslan"- som du antagligen tycker är viktigare samt att svara nedlåtande "Blanda in mina åsikter i ett så viktigt inlägg" är väl inte konstruktivt på något sätt - eller??

Att du sedan dömmer ut alla som läser och skriver på forumet som mindre klokare fattar jag inte heller. Om nu ngn har köpt en sådan dator som jag frågar efter och tipsar mig om den så har jag ju uppnått syftet med mitt inlägg, eller menar du att ingen på forumet här kan tipsa om en sådan dator eller är jag för korkad för att förstå tippset - hmm.

Återigen - "vad du än köper så blir det fel" på vilket sätt svarar det på frågan "Ngn som kan tipsa om en bra, prisvärd Laptop, pris ~8-10000, minst 15 tums skärm, gärna större." Det enda det inlägget gjorde var att tala om för mig att leiake inte tror att det finns en sådan dator - men det var ju inte det jag frågade efter - vad du tror. Skulle inte falla mig in att Tro dig.


Mvh
Urban
@Urban

Jag försöker var ärlig.

Du hittar aldrig din perfekta"laptop". Aldrig!

Prisläge 10.000:- . Då är den begagnad enligt"PonGot".
Troligen sitter han på en badort med en "laptop" som kostar 50.000:-

Men "PonGot" är mysig. Han kollar på oss från olika delar av världen.

Det skall han ha heder av= Bra gjort.
@leiake

"Du hittar aldrig din perfekta"laptop". Aldrig!"

Letar inte efter en perfekt laptop

"Ngn som kan tipsa om en bra, prisvärd Laptop"

Att det skall vara så svårt att svara på frågor som ställs och inte fluma ut i en massa tyckande om annat *suck*


Mvh
Urban
leiake

Det där var riktigt lågt skrivet av dig (om det nu är du som skrev detta)
antingen så slutar du med att gå en viss persons vägar eller så anser jag att har man inget att tillföra så knip igen, kommer att maila dig ,anser att det inte är nödvändigt att skita ner mig .

Urban

Hoppas du hittar nått som du gillar ,men ett gott råd gå och kolla i olika affärer å bilda dig en egen uppfattning om hur olika datorer funkar ,olika funktioner ,
Så köp inte en laptop för att den är snygg, utan tänk ut vad du skall annvända den till ,så hjälper säkert personalen dig att välja laptop , men jag kan REKOMENDERA att välja windows 7 home premium den är som xp:professional ,den klarar allt . annars maila så kan jag hjälpa dig / peter SOM INTE SITTER VID DATORN JÄMT UTAN SKÖTER MINA KOR DESSUTOM

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem