Torsdag 18 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Dator och internet

Twittrar du?

Twittrar du?

Twittrar ni?

Plus eller minus på tjänsten?

Vad tycker ni?
Antal svar på detta inlägg: 14
Sidor: 1 2 Nästa »

Twitter är här för att stanna. Har använt TW ca 1 år. Lätt att hålla kontakt med Twitterrific som finns som app till iPhone. Gjorde en rätt bedömning av både Facebook och Twitter så de är här för att stanna. Ingen idé att streta emot.
Ärligt talat så fattar jag ingenting av twitter!

Jag var medl. av facebook ett tag men palla inte så jag kände att jag inte hade tid att svara på alla medd. som jag fick.

Jag kände mig taskig som inte svara inom 24 timmar och trodde andra skulle tycka illa om mig så då gick jag ur!

Jag palla inte trycket att svara alla 50 pers inom 24 timmar.

EDIT:

Jag läste ett roligt blogginlägg av en tjej som hade 500 vänner på facebook ..OJA!!!

Och hon undrade också vad hon höll på med!!!

IRL så har JAG 2 RIKTIGA vänner och THATS IT!!!

Annons
Om jag inte mins fel så började twitter med en tjänst där man kunde följa tex inlägg på forum, auktioner på tradera osv, som man själv är inblandad i.

Jag var medlem där då och testade med att logga in med samma inloggning som när det var på det sättet och kom in.

Det är något år sedan det var på det sättet.
Som jag ser det är facebook bara skräp för såna som har alldeles för mycket tid över = 24/7 och inte ens jag har det även fast jag hänger på nätet 16/7 för man måste ju sova och plugga/jobba osså nån gång hoppas jag....

Tillbaka till Rubriken:

Så undrar jag om twitter är nåt att gå med i eller inte???

Harlekin33!

"Facebook är bara skräp".

För en gångs skull håller jag med dig.

Jag är med både här och där på nätet. Men jag använder bara Internetstart
som socialt media. Därtill har jag mitt Hotmail.

Det räcker mer än väl för mina behov.
Varför tror ni de flesta företag har en Facebook sida likaså Twitter. SR och SVT har ju det bl.a inte minst märkbart i dessa OS tider
Jag har 128 vänner och det fungerar ju inte så att man skall svara och fråga eller Chatta hur som helst. Man tar en kort flukt och ser vad som är på gång.
Känner man det som ett tvång går man givetvis inte med. Hittills har jag haft mycket nöje av FB. Du har alltid möjlighet att tacka NEJ till en s.k vän som vill lägga till sig. Man måste sovra.
Kollar igenom mina vänner och ser att det är flera (mest musiker) som har mellan 1000-2000 vänner.
Gitarristen George Benson har 26396 på din fan sidan men då brukar man ha någon som sköter informationen.
Jag hade Facebook ett litet tag inget jag gillade .

Men jag har mycke bra erfarenhet av Myspace där jag har nästan bara artister som vänner då jag älskar musik och på Myspace så får man veta det senaste vad det gäller cd släpp eller konserter osv sen kan man ha väldigt roliga och givande koversationer med andra medlemmar som gillar samma musik eller som har hittat nån bra ny grupp osv ..

IS är jätte kul oxå
PonGot!

Är man i karriären och vill synas. Då är ju Facebook och liknande sidor ett
måste. Jag håller med dig.

Du nämner fanclubbar för musiker. Det är ju en självklarhet för dessa att vara
med på dessa sidor.

Men dom brukar ju ha en egen hemsida. Men man når ju fler om man
annonserar sin sajt på Facebook eller Twitter.

Internetstart är inte dåligt heller. Jag har blivit varse detta.

Av alla sociala tjänster så är du mest känd på Internetstart.
Håller du med???


Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem