Lördag 20 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Dator och internet

Datorproblem

Datorproblem

Hej, igen.

Nu krånglar datorn mer än någonsin för mig.

Det började med att det tog ca 2 min att logga in jämfört med ca 10 sec innan. IE funkar inte på vissa sidor, tex föreningssparbankens hemsida visar bara en del av sidan och hotmail.com funkar inte alls(opera/firefox funkar det med).
Tänkte då göra en systemåterställning, men när jag trycker där är det tomt i rutan som kommer upp.
Har testat att starta i diagnostikstart och felsäkert läge, men funkar inte då heller.

Har sökt efter virus och spy men inte hittat nåt.

Något förslag någon?
Antal svar på detta inlägg: 30
Sidor: «1 2 3

Elias , har du flera användarkonton i datorn.
Ja, 2+gäst.
Vad har du Spy-scannat med?
Annons
Jag kör med Ad-Aware SE Professional, Spy Sweeper och GhostSurf 2005 Platinum.
NOD32 och Sygate Personal Firewall Pro.
Elias , du måste köra spy scaning på båda kontona
gäst är som default avstäng. Annars så är det hela disken som skall avsökas.

Men annars så tror jag mer på att det är något program som försöker uppgradera sig via nätet.

koppla bort nätet och stäng av alla residenta program som autostartar så kanske du finner på vad som hänger.

kan också vara en usb-anslutning som strular
Elias,

Sätt in min e-mail adress i din messenger så ska jag vägleda dig. Jag tror det är någon bug-problem du har.
Jag gjorde en sökning på det andra kontot också, spysweeper hittade nåt, men gjorde ingen skillnad efter att jag tagit bort det.
Försökte ta bort gärs-kontot, som av någon anledning aktiverats på sistonde, men det gick inte. Rutan som kom utt var vit, som när jag ska starta systemåterställningen.

Skulle ett program som vill upgradera sig göra allt detta? Låter konstigt tycker jag. Det blir dessutom likadant när jag startar i diagnostikstart, förutom att det inte tar evigheter att logga in.


Okej loan, har addat dig nu, sitter och väntar
Hämta hem Noadware 3.0 och låt den scanna hela datorn ...Jag lovar överraskingar...........
Sådär ja, formaterade om tillslut i alla fall. Gissar att man måste inse när tiden är kommen.

Stötte dock på lite problem. Installerade alla program som jag ville ha, eller dom flesta ialla fall. Inkl. NAV som jag hade fått från dell. Gick ut på internet och skulle updatera det, startade om efter uppmaning. När jag sedan loggade in efter rebooten så kom det upp popups och massa sånt skit. Kom på att jag ju inte hade nån brandvägg (van vid att windows-brandväggen står bakom som en back-up). Datorn var full av virus, spy och trojaner. Norton som jag hade installerat sökte jag med först, som hittade ett 50-tal virus och allt vad det nu var. Dessa tog jag bort.
Då gjorde jag för skoj skull online virussökningar från en massa olika företag för att se om norton missat några, och jag vill lova att resultaten blev väldigt olika.
En del hittade inte några fler virus alls, några hittade två-tre stycken. Trendmicro hittade typ 10 till, lika så panda. Installerade NOD32 dessutom på datorn(ja jag vet, man ska inte ha mer än ett AV, men hade ändå tänkt formatera efteråt). Utan att uppdatera det hittade det 4 stycken, vilka norton inte hittade, som var updaterat.
Antar att detta egentligen inte säger så mycket om vad de olika AV-programen, men det var iaf intressant

Och alltid lär man nån läxa, denna gång var det att brandvägg är väldigt viktigt, och att virusprogram kan olika mycket!


Kör med NOD32 nu iaf, och sygate brandvägg. Mitt bästa tips.



Tack för hjälpen i alla fall alla som försökte fixa mitt windows!
Elias det är ju klokt alla som vill hjälpa dig..
lycka till

Sida:
« 1 2 3


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem