Torsdag 25 april 2024 vecka 17
Forum
Kategori: Familj och hälsa

Vad ska vi göra med våra gamla ?

Vad ska vi göra med våra gamla ?

Jag märkte för ca 2 veckor sen att nåt höll på att hända på det äldreboende där min mamma bor , dom höpp på att ta bort larmet tack o lov så blev min mamma en av fem som prioriterades med ett larm som hon har runt halse jag fick inget veta och nu läste jag på text tv att sen den 15 juni ska dementa inte få skydåtgärdas att dom inte får bli inlåsta kan jag förstå men att dom inte ska få ...

Visa/dölj hela huvudinlägget

Antal svar på detta inlägg: 33
Sidor: «1 2 3 4

>Kriklund< det är typ samma på mammas hem inte så stort oftast gott om personal men dom har aldrig tid och alltid är det klagomål om att det är så mycke att göra .

Jag förstår inte det då dom lägger dom flesta efter lunch , hur har man mycke o göra då
Dom har ju en tvättstuga och lite sånt, men jag förstår inte riktigt prioriteringarna. Jag var där en gång när mamma hade tryckt på larmet utan att det kom någon. Jo efter 10 minuter så såg jag faktiskt en ur personalen som kom släntrandes åt mammas håll, men i sista stund så vek hon av in till tvättstugan.....
>kriklund< vi skulle nog kunna ha en tråd om villka missar dom gör .

Min mamma får inte eftermidags kaffe först trode jag att det va nåt hon hittat på ( hon har lite såna tendenser) men jag har varit där 3 gånger vid kaffe o det stämmer ingen kommer varken för att hämta henne eller säga till så hon får väl efterdidags kaffe varannan dag eller nåt sånt

Fast det där ska jag ta upp både med enhetschefen och ekonomiavdelningen hon ska inte betala dyrt för nåt hon inte får .

Ja sen det där med tvättstugan känner jag igen det verkar vara ett gömställe jag menar det är bara att lägga i kläderna och så sköter maskinen allt själv du måste inte stå där och vänta *suck* jag tyker i det stora att det är bra personal och dom tar till sig det man säger saken är ju bara den att det håller i nångra veckor och sen är det samma sak igen , för att inte tala om att dom har brist på komunikation men varandra så deras möten som dom har när dagpersonalen går och eftermidagspersonalen kommer och sen nattpersonalen det är bara extra fika rast .

Sida:
« 2 3 4


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem