Lördag 20 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Spel, mobil och teknik

Spel och dobbel

Spel och dobbel

Hejsan, jag ansökte om ett spelkonto på expekt.com och det gick bra men när jag sedan skulle fylla på med pengar att spela för kräver dom att jag tar en kopia på idhandling och mejlar in till dom annars får jag inte ladda mitt konto med pengar. Jag tycker det verkar väldigt skumt, har konto på både ATG och SVENSKA SPEL inte på nåt av dom ställena kräver dom leg i form av att man ska skicka in kopia på idkort. T.ex körkort,idhandling(kort) eller pass. någon därute som vet om det verkligen ska vara så. tackar för svar på förhand.

M.V.H.

Ronnie
Antal svar på detta inlägg: 2
Du kan inte jämföra Svenska spel/ ATG med expect.com Klart de vill ha bevis på att du för det första är den du uppger dig vara och att du har åldern inne för att spela. Antar att du har spelkort hos Svenska spel då kamnar pengarna på ditt konto även om någon annan spelade på ditt konto.

Jag vet att många spel sajter vill ha en bekräftelse på att det är man själv som skapar ett konto bl.a. för att du inte ska kunna komma efteråt och säga att du aldrig öppnat ett konto och stämmer dem t.ex.
ostkrokar!

Det är OK! att skicka id-handlingar till spalsajter. Dom är försiktiga för dom vill
inte bli blåsta på något sätt. Att skicka ett scannat foto på körkortet måste ju
vara ofarligt.

Det finns spelsajter som ringer dig om du har vunnit stort och kollar om du är du.

Det är bra att dom är på alerten. Förekommer nog mycket mygel inom den
branchen. Att sätta in pengar är väl inte så vanskligt, men att få ut dom är
desto värre. Sist jag vann fick jag vänta i en månad.

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem