Fredag 19 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: InternetStart

Vilken typ av användare

Vilken typ av användare

.....är ni på Internet. Blixten slog ner hos mig i eftermiddags. Strömmen gick
men bara fem sekunder. men det räckte. Allt pajade hos mig. Utan el och dator
så är livet meningslöst. Hur klarade människan stenåldern. Sitta i en grotta och
glo på blixnedslag kan inte ha varit så roligt.

Vilken kategori av nedanstående tillhör ni. Själv är jag "Nobody",

Får du ångest om du inte kommer åt din Facebook? Eller har du inte ens Facebook?
Ett företag i Kanada har skapat sex olika typer av Internetanvändare.

Noobs (15%): Noobs är passiva användare. De använder troligen bara ett nätverk. De kan motvilligt gå med i Facebook, till exempel, för att inte känna sig "utanför". Noobs använder främst sociala medier för att öka sina personliga relationer med andra.

Kollare (16%): De är åskådare som finns på flera sociala medier nätverk, men de skriver sällan något. De förlitar sig på sociala medier i första hand för att hålla koll på andras liv. De är också ovilliga att dela information om sig själva. Kollare vill ha fullständig kontroll över sin information online.

Klickare (6%): Klickare är aktiva, nätverkar som samlas i första hand på Facebook. De är mest sannolikt kvinnor. De delar med sig av bilder, statusuppdateringar och kommentarer. De är aktiva och inflytelserika inom deras mindre nätverk av nära vänner och familj.

Minglare (19%): Minglarna deltar aktivt på flera sociala nätverk. De älskar att följa varumärken för att få erbjudanden och hänga med de senaste nyheterna. De vet också hur man skyddar sina inlägg och kan allt om säkerhet. De har många vänner och mycket inflytelserika inom sitt nätverk.

Blixtarna (3%): Blixtarna är de mest aktiva av alla inom sociala medier. De är djupt engagerade användare. De använder sociala medier verktyg som ett sätt att uttrycka sig själva. Blixtarna är de mest öppna av alla användare och berättar om allt och alla. De driver ibland också bloggar och har massor av vänner och följare. De jobbar varumärkesbyggande och är mycket entusiastiska ambassadörer för allt de gillar. De tycks ha oändlig tid att tillbringa on-line.

Nobodys (41%): En stor målgrupp. Har inte loggat in på ett socialt nätverk under de senaste 30 dagarna. Många är 65-plussare. De flesta är män. Inget intresse av att berätta om sig själv eller har intresse av någon annan.

Ha en skön sommar!
Antal svar på detta inlägg: 3
Det var ett långt inlägg leiake det är nästan värt att mäta, jag får ta fram tumstocken
Ja,ja säger detsamma! Jobbigt att läsa! Vad har du kopierat det leiake?

Du har själv klagat på lååååånga inlägg!
Det blev tyvärr ett lite för långt inlägg så jag ber Göcke att radera hela rasket.

Jag håller med Thomas2, att det är jobbigt att läsa.

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem