Fredag 19 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Hobby och motor

MC-klubbar

MC-klubbar

Jag var ute och körde i somras,och jag stannade till vid en lite äldre kiosk,

Den ägdes av en gammal dam. Vi pratade vid en stund om dittan och dattan. Så frågade jag om hon inte haft mycke inbrott,eftersom hon inte hade galler för fönstren!

Nä sa hon jag behöver knappt låsa när jag går hem för jag har ju en mc-klubb som granna.

Dom är storkunder hoss mig,och inte den mest ihärdige inbrottjuv skulle komma på tänken att ens försöka att göra inbrott!!

Och när jag såg skylten på mc-klubben förstod jag varför??
Antal svar på detta inlägg: 3
Jag bodde tidigare i Sala och där fanns ett tag en systerklubb till en av de världskända klubbarna, det låg ute på landet där låste inte de boende sina dörrar för de behövde inte vara rädda för inbrott.
Det var likadant i Åby, utanför Norrköping. När HA fanns där var det väldigt lite brottslighet. När myndigheterna tvingade in dem till stan, strax bredvid polishuset, är Åby inget säkert ställe längre
Man behöver egentligen inte vara så orolig som privatperson för MC-gängen, även om man ska ha respekt för dom.
Dom håller på med organiserad brottslighet, som knarksmuggling, ekonomisk brottslighet, värdetransportrån, bankrån o.s.v.

Det är inte maffian eller MC-gängens stil att ge sig på allmänheten utan anledning. Dom vill inte ha polisutredningar och sådant på sig i onödan för småsaker.

Jag tror det var vid en rassia hos italienska maffian som polisen kom över ett papper med regler, där bland annat typ dödsstraff, eller "Avsked på grått papper" gäller för medlemmar som ger sig på allmänheten oprovocerat.

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem