Lördag 20 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: InternetStart

Uppladdning IS

Uppladdning IS

Hej boys, en liten fråga bara, var det någon som märkte någon seghet av att få upp IS-sidan i går kväll den 5.e alltså, rätt så sent ? Det var stopp ett tag så man fick gå in på andra sidor direkt. Nere över Sthlms-reg i alla fall. Om det nu inte var något lokalt kanske. Det lossnade senare på natten i alla fall. Hälsn. L.
Antal svar på detta inlägg: 6
Ballou webhotellet
blev utsatt av en DDoS attack enligt deras suportavdelning.
Aha, hej Göcke, då var det väl den orsaken förstås. Finns snart bara "bovar" i vårt samhälle. Men som sagt, det löste sig efter ett tag i alla fall. Då kör vi vidare, i snövädret. Det var ju nästan barmark här ett tag, men det gick fort över. Ha det gott, L.
Tänk att IS Forum ligger på ett webbhotell som är utsatt för attacker av dessa
marodörer. Tydligen har dom gäster på hotellet som inte är önskvärda. För denna
attack kan ju inte vara avsedd att förstöra för Internetstart.

Tidpunkt: 2013-02-05 23:04 - 2013-02-05 23:04

Just nu har vi en pågående driftstörning på vårt nät! Vi jobbar för fullt med att felsöka och avhjälpa problemet. Mer information kommer löpande!

2013-02-06 01:20 - Vi har nu lokaliserat och åtgärdat felet som berodde på en DDoS attack. Arbete pågår dock fortfarande vilket kan innebära en tillfällig driftstörning i nätet då vi testar och säkerställer funktionaliteten

Snart införes dödsstraff på denna typ av klotter.
Annons
Tiden stämmer bra där ja. Måste erkänna att det där hotellet har jag aldrig varken sett eller hört talas om, än mindre "bott" på. Men som sagt, tidens gång numera. Det enda som är riktigt roligt i dag tydligen, sabotera och förstöra för andra. Lev väl. L.
Helt nere på högra sida står namnet BALLOU, så du kanske har sett det, men inte lagt det på minnet.
Aha Ingarm, nu ser jag ju det, inte varit så långt ner någon gång på sidan, tror jag. Hahha, man lär så länge man lever. Ok, nu ska man ut i snön och tampas med trafiken. Ha de bra, L.

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem