Torsdag 28 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Spel, mobil och teknik

Lotto

Lotto

Det var inte jag som vann 237 miljoner kronor i Norrköping!
Jag hade blivit jätteglad över 237 tusen kronor.

WOW! Vad mycket pengar! Undrar om man får reda på vem som vann.
Antal svar på detta inlägg: 13
Sidor: 1 2 Nästa »

Inta jag heller. Men jag har lekt med tanken vad jag skulle ha kunnat göra med pengarna. Självklart skulle du Joanna ha kunnat få 237000 kr. Det är ju bara
1 promille av totalbeloppet. 10 sådana donationer skulle jag glatt kunna ge bort för jag skulle ju ändå ha kvar 99 procent. Mina 2 barn skulle ju kunna få 1 procent var, 2 370 000 kr. Man ska inte skämma bort barnen med pengar.
Den stora frågan är: ska jag skrota min Audi 100, 1979, 28000 mil, går på E85. Skulle jag unna mig en ny bil? Eller vad sägs om att åka Taxi eller kommunalt resten av livet. Lutar åt det senare alternativet. Men det är nog bara att fortsätta att drömma om Lottovinsten eller Postkodmiljonen.
Det är bara att lyckönska vinnaren.
Det kan vara Göcke. Han bor i faggorna. Då har vi sett honom för sista gången.
Han skickar vykort från Acapulco med utsikt över havet.

237 miljoner skattefritt är mycket att vinna. Man blir lätt blind och far ut i olika
prospekt som äter upp kapitalet.

Dom gjorde en undersökning i England av 15 storvinnare. En kvinna hade skapligt
med pengar kvar, resten var black inom tre år.
Jag bor närmare vinnarkiosken än vad Göcke gör!! Göcke bor väl i Linköping? Jag kan ta en promenad till kiosken, det tar cirka en kvart.

Hade det varit jag som vunnit så hade jag "ramlat av
pinn". Det är alldeles för mycket pengar.
Jag hade skänkt det mesta till barn, barnbarn och bonusbarn. Behållit en mille till mej och en mille till gubben. Det räcker gott och väl till oss två. Sluppit alla besvär med penningplacering och tiggarbrev.
Annons
Hej,,om man ligger i soffan och kollar lottodragningen en sådan gång, reser man sig efteråt då? Hoppas att det var någon som behövde slantarna och inte nåt stort spelsyndikat som satsar tusenlappar. Joanna, vinka i fönstret så stannar jag och vi letar upp slantarna och delar. Eller ? Trevlig Helg alla.
På nyheterna inatt sa dom att personen hade lämnat in lottorader för ENDAST 100 kronor så det är nog inte något spelsyndikat. Får gratulera personen. Inte avis alls
Benita, härligt det då. Har inte hört nyheterna om den saken. Alltid roligare om det är en ensam eller i varje fall mindre spelande vinnare. Väl unt till vinnaren. Hälsn. L.
Benita!

Personligen så tror jag att det är en glad vinnare och inget spelsyndikat. Man kan inte spela på nätet utan att ha spelkort hos svenskaspel.

Jag själv har spelkort men vad hjälper det. Man vinner inte i alla fall. Men om jag vinner så är min vinst säkrad.

Konstig att inte alla människor har spelkort. Det är gratis.
Som sagt leiake, på nätet krävs registrering och så vidare, men på en vanlig spelbutik kan du spela för vilken summa du vill utan spelkort. Vilket innebär att det kunde varit en stor insats av ett så kallat bolag. Men nu var ju insatsen bara 100 kr så den saken är utredd. Kul ändå för vinnaren/erskan. Hälsn. L.
Tror att Staten sätter lottovinnaren under förmyndarskap.
Der kan vara en fördel att inte använda spelkort för då kan man vara mer anonym. Denna person kanske bara spelar någon gång då och då.
Rollebe, dom kanske vill att hen placerar slantarna på skattekontot .

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem