Fredag 29 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Hobby och motor

Hacka bilar

Hacka bilar

Här visar de att man kan hacka bilelektroniken
http://korta.nu/eu38h

vad blir nästa steg...
Antal svar på detta inlägg: 8
Göcke !

Nästa steg blir en mekanisk handbroms som låser kardanstång och alla fyra hjulen samtidigt. Du stannar ditt fordon på 5 meter i 100 km/tim. Huvudet sitter
inborrat i krockkudden i 20 minuter efteråt och dina axlar är blå i flera veckor av
säkerhetsbältet.

Det värsta är att dom kan "hacka" fjärrlåsningen och tändningslås.
efter att jag själv har blivit utelåst i en bil som står på tomgång, utan centrallås.
och fått trotteln i förgasaren på MC att hänga sig.
Bilen blinka som en Julgransbelysning osv

så vill jag inte utsätta mig för att hamna i den situationen att bilen fortsätter att gasa på grund av el/datastrul i bilen.

eller att ratten börjar att rotera utan att jag själv styr ...

Hej boys, nog måste det väl röra sig om topptekinska fordon i sammanhanget. Mig veterligen har min bil då ingenting som kan styras utifrån på något sätt, inte mer än dörrlåset. Ändå är den "bara" tre år gammal. Men klart ,mycket har hänt på tre år. Man måste ju inse att det börjar bli omöjligt att leva i lugn och ro nästan. Ögon i nacken vore inte dumt kanske. Hälsn. L.
Annons
lagera . med stöldlås och GPS larm i bilarna , så kommer de snart att sända reklam till dig var du än far , USAs drönare har kanonläge att torpedera vem som helst idag via deras övervakningssystem, då kan man ju undra , kan inte busarna göra det också??
Klart att det blir värre och värre bara. Man får övergå till en cykel kanske. Ha det gott. L.
Hej lagera o alla andra, vem vet om och vad göcke gör nästa gång?

Kanske en permobil?



Tyvärr funkar inte smileys ;)
masken

Smiley funkar.

Du har fel hos dig. Rensa din dator.
OH NOES!

Tänk er hackers med smartphones på motorvägarna!


Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem