Torsdag 18 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Hobby och motor

Korsord

Korsord

Korsordet i Göteborgs-Posten brukar jag lösa på 20 minuter, men idag var det
lurigt. Väldigt lurigt. Några exempel.

Bikinidelar= Öar
Har kungar= Schack
Hemsida=Gavel
Hinna= Retina (Näthinna)
Är fåglarna=Rysare
Kraftkarl=Elektriker.

Har löst korsord i 50 år varje dag. Men detta var i svåraste laget. Fick inte ens hjälp av Google. Då är det svårt.

Men efter 4 timmar knäckte jag det.
Antal svar på detta inlägg: 38
Sidor: 1 2 3 4 Nästa »

Verkligen synd att du ska ha det så jobbigt!
Pröva detta nästa gång
http://www.korsordslexikon.se/
Ha det bra!
Tjaba leiake, det är just den där typen av nycklar som konstruktörerna njuter av att få till , och klart dom är ju fiffiga, i Saol hittar du inte sådana ord, men löser man som vi gör varje dag då är man sig att dubbeltyda orden i alla riktningar och betoningen är också A o O. Kul och nyttig hjärngympa kan man säga. Hälsn.
Seal, man ska inte fuska i första taget, och det exemplen som leiake nämner står som sagt inte i någon ordbok, så om ingen har löst dem så kan det bli till att tänka både en och tv¨ggr. Hälsn.
Annons
Här har ni korsordskonstruktören. Hon erkänner själv att hon är extra lurig. Jag tycker hon är lite för lurig, men samtidigt eggande.

Hemsida t.ex är= Gavel. Det är inte riktigt korrekt om man bor i flerfamiljshus.


http://goo.gl/w8PW7I

Igen apropå ordvrängeri,.leiake, vad skriver du här till ex; VARG-GRAV, 9 bokstäver ? Lite kul faktiskt. Hälsn.
Halloj, leiake, jag väntar på ditt förslag på korsordsgrejen tidigare idag, måste ju få sova gott i natt i regnet. Fast just nu uppehåll men mörka svarta moln seglar. Tjing.
Du menar varggrav.

Har ingen aning. Man kan inte lösa vissa ord som är lösryckta.
Nu kom jag på det. Palindrom är du ute efter.

Man kan läsa ordet fram eller baklänges.

Artisten Ola Salo är ett Palindrom.
Yes leiake, där satt den,,alldeles rätt, det där med att läsa orden på rätt sätt liksom.Och framförallt på olika sätt. . Godnatt då.
Hej, måste ju bara visa en liten sak till leiake apropå korsord etc. I REVAL SITTA NI ALLA INATT I SLAVERI. Tuffa tag va? Hälsn. L.

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem