Fredag 29 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Hobby och motor

Dags för glasögon ?

Dags för glasögon ?

Så här lyder en rubrik i kväll på Svd-s sida; Bilist körde in i optikers dörr. Vad ska man tro där, behov av glasögon kanske ?? Lite misstänkt är det väl i alla fall. Hälsn. L.
Antal svar på detta inlägg: 2
Den bilisten skulle gjort som jag har gjorde! Sålt bilen! Jag fick en blodpropp i synnerven vänster öga och fick körförbud i 3 månader då lärde jag mig hur bekvämt det är att åka buss!
Jag sådde ett frö hos min dotter, det tog ca. ett år sedan blev det av att vi bytte in våra bilar mot en gemensam med dottern som registrerad ägare. Skönt att slippa allt bekymmer med servicetider och besiktning när man blir äldre. Behöver jag bil kontaktar jag dottern och då får jag låna bilen så länge jag behöver. Bekväm är den nya bilen också lätt att stiga upp i utan att behöva krypa ihop och åla sig in som man fick göra i våra gamla bilar. Fabrikatet? Hon ville ha en Ford C-Max Titanium så det blev en sådan
Numera tar jag bussen men jag har ju också tillgång till sjukresor vid besök på Lasarett i annan stad t.ex. Men ibland behöver jag låna bilen och det är nemas problemas!
Seal, klart det går bra också. Det kostar pengar att ha bil nu för tiden, det märker man allt. Och om man inte är tvungen så lönar det sig klart att avsätta den. Hälsn. L.

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem