Torsdag 28 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Familj och hälsa

Saknar

Saknar

Nu lackar det mot jul och som vanligt kommer mina känslor fram väldigt hastigt.

Jag saknar mamma, pappa och brorsan.

När dom var i livet så var det väldigt enkelt att tjata och tjafsa om bagateller.

Till er som har dom nära och kära kvar i livet, gör inte samma misstag som många av oss.

Nu är det för sent och jag har ingen ångest men det det känns tråkigt.

Jag är en ruskigt snäll och förstående människa och vill inte att ni begår samma misstag som jag gjorde.

Skryter gör jag eftersom jag tycker att det är okej med min erfarenhet. Protestera om ni vill, jag hänger på och svarar så fort jag kan.
Antal svar på detta inlägg: 4
Jag kommer att sakna min Mor, hon gick bort 1 November, och det blir första Annandagen som hon inte är med och gratulerar mej.
Julkram till dej, Nybambi
Så sant båda, man saknar alltid alla hela så länge man har sitt eget minne kvar. Så här står det i en av vår Psalmböcker; Nr 172.
De skall gå till den heliga staden,
de skall samlas i himlen en gång.
De skall häpna gå in genom porten
till en okänd värld, till ett annat liv.
De skall sjunga, sjunga, ja sjunga
en ny, jublande sång.

Hälsn. L
Jag tänker fortfarande på min mamma som vandrade vidare 1995. Pappa knallade efter 2001 och brorsan 2002. Oj, vad ni är gosiga.

Om ni är killar eller tjejer kan jag inte lista ut. Men alla vi som lever i saknadens värld kan ju trösta och stötta varandra, för sorgen upplevs så olika.

Alla har sin egen kapacitet och det tycker jag att vi måste respektera.

Nu är det bara mitt eget slut kvar av min familj, och jag försöker inte påskynda utan vill njuta så mycket jag kan utav den tiden som finns.
Annons
HeanHäxan! Ha det väldigt bra.

Första annandagen som hon inte gratulerar?

Fyller du år då eller?

Tusen kramar till dej.

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem