Torsdag 28 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Dator och internet

ADOBE

ADOBE

Har ett irriterande problem när jag läser dagstidningar på nätet, typ Expressen, AB, DN. Även alltid när jag går in här på Internet Start.

Det kommer hela tiden upp en fråga i nederkant:

Den här sidan vill köra följande tillägg: Adobe Flash Player från Adobe Systems Incorporated.

Klickar jag då på ”Tillåt” eller på ”Tillåt för alla webplatser” så försvinner frågan för att efter någon sekund återkomma igen. Samma beteende om jag trycker på ” X ” .

Har provat att ominstallera både Adobe Reader och Adobe Flash Player. Gör ingen skillnad.
Dator: TOSHIBA bärbar Satellite L755D-14M, Windows 7 och Explorer 11
Någon idé om åtgärd?
Tacksam för hjälp.
Antal svar på detta inlägg: 6
Hagaherrn då har du samma problem med Adobe flash planer som vi dragit i flera trådar det senaste 3månaderna
Avinstalera Adobe flash player från kontrollpanelen
Och har du win7 kan du sen återinstallera den från Adobe sida
Har du win8 så. Skall du inte göra det. Den finns redan med i win8
Jag får hela tiden att tillåta att köra npctrl.dll som tillägg! Har 8.1.
Har tydligen nåt med bankid att göra.
Men hur får man bort det?
flashplayer och bankid är två saker som har strulat mot varandra
loket55 bankid har en sida där man har ett program som tar bort bankid inför en nyinstalation

men samtidgt som du tar bort bankid , så ta bort flashplayer om du har instalerat det från Adobe, win8.1 hämtar flashplayer själva via uppdateringarna för sitt IE

men samtidgt så kan en del problem vara att man satt IE i för hård hantering, så allt är inte så exakt som man önskar.
Annons
hej
har fått teknisk hjälp av microsoft.
i hantera tillägg så ska silverlight vara avaktiverad vilken den inte var på min dator
vips så var problemet löst!
Hej Göcke och tack för uppmaningen om att leta efter tidigare tips på IS-forum om problem med Adobe. Hittade då ett svar från PerAsk från 2014-11-24 med tipset att bocka för Aktivera utökat kernelläge. Allt fungerar nu som önskat. Kan tillägga att jag tidigare gjorde nyinstallation av BankID, så uppenbarligen gillar inte dessa program varandra.
I fortsättningen skall jag läsa noggrannare i alla svar från er experter!
Stort tack förhjälpen
loket55 , ja det ska vara med också ..

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem