Torsdag 18 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: InternetStart

Google

Google

Är det inte dags att fixa till Google på internetstart snart, så att det går att söka på ord som innehåller å ä ö. Om jag söker på tex "löksås" så kommer det bara upp en massa tok................... alternativt ta bort google och ersätta det med något annat.
Antal svar på detta inlägg: 30
Sidor: 1 2 3 Nästa »

Ha ha Emans Sök på loksas så kommer det!
Jag vet men nu bor vi i Sverige och da bor vi kunna anvanda alla svenska bokstaver......
Skriv löksås i adressfältet.
Värre än så är det inte
Annons
Hej Emans, lite medhåll härifrån, jag testade en länk, www.bing.com , där kan man också hitta saker, eller den gamla Wikipedia är inte så illa heller. Allt förändras. Tjing. L.
Se bif länk
http://www.internetstart.se/forum/las.asp?id=149414
En liten sak till, sökte just nu på google efter en Fredsrörelse, det gick inte alls bra, men däremot Fredsrorelse, då öppnades länkar med rubriken fredsrörelse direkt, och där fanns mitt ord också med, STOP heter den rörelsen, korsordsfråga alltså. Tjing. L.
Vill uppmärksamma alla på sökmotorn DuckDuckGo, som inte registrerar sina användare och låter användaren behålla sin integritet. Google är en bra sökmotor men användaren och vad denne söker efter hamnar i Googles "kapitalbas" som senare säljs till hugade köpare. Det är den vägen vi får alla oönskade popuppfönster. Som väl är går det att hålla emot lite med adblock. Tyvärr segar det å andra sidan ned sidrendering.
https://duckduckgo.com/
Göcke, Daniel

Länk till Google på IS sidan är föråldrad.

Fixa gärna länk till "nya" Google.se

Jämför gärna de olika resultaten, sök ex.vis Vårrullar, så märker
ni snart av skillnaden


Med vänlig hälsning


Masken
Det var ju bra att någon annan har uppmärksammat det här. Jag började tro att jag hade fått troll i min dator!
jag hoppas att Daniel kan fixa en länk till google.se istället för den nuvarande.

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem