Fredag 19 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Dator och internet

OBS--mail

OBS--mail

Jag har W10 och använder Windows live mail. Jag önskar att jag kan se på skärmen när jag får ett nytt mail. Nu måste jag starta programmet för att kolla om jag fått någon post. Jag vet inte var jag skall leta efter en sådan funktion. Gärna något blink på den vilande skärmen.
Antal svar på detta inlägg: 12
Sidor: 1 2 Nästa »

Hej callecan, undrar om det finns någon sådan funktion hos någon leverantör. kanske av säkerhetsskäl att de inte inför en sådan tjänst. Här finns ju inte W10, men andra mail-leverantörer , dock inte någon med en dylik tjänst, inget proffs här men, du får se när de kunniga dyker upp, lycka till. I mobilen finns det ju i alla fall om du får till ex ett SMS,,,fast det måste man också lägga in. Hej. L.
Det verkar som du har rätt, lagera. Jag saknar en sådan funktion. Dags att någon fixar en sådan. cc
Hej ,som sagt, teknikens underverk. Förut hade jag en teknik som gjorde att man fick en mottagarsignal i mobilen så fort sms-et gått fram, då visste man ju att det fanns hos mottagaren. Men det har säkert att göra med den form av modell man har och även tele-avtalet. Man kan se nu om mottagaren läst det för då försvinner all tids och dagsnotering, mottagarnamnet finns där . Ok, lycka till.
Annons
Jag har sett sådant på film då huvudpersonens dator plötsligt vaknar till liv.Allt för att höja spänningen. Men på film kan man ju fejka det mesta. cc
Använd e-mail i w10 så ser du det eller i listan i kontrollerna
Ett mail program som har just det du eftersöker är Incredimail, där finns något som heter notifier = anmälaren. Du kan ställa in hur länge den ska synas på skärmen ett par sek och uppåt.

Det finns även något som kallas Smart notifier, vilket innebär att du kan till alla dina mail adresser ha en specifik anmälare. T.ex. mail 1 en betjänt som kommer fram och mail 2 en hund som visar sig o.s.v.

Då ser du direkt i vilket mail du fått svar.

http://www.incredimail.com/sv/download
Är det detta du efterfrågar callecan?

http://www.thewindowsclub.com/turn-email-notifications-windows-10
Man ska ju kunna få meddelande i åtgärdsfönstret när det är ny e-post. Jag har haft det fungerande så men tog bort mina e-postkonton och nu vet jag inte hur jag ska få det att fungera igen.
....varpå det helt plötsligt fungerade igen???

Nu ska jag testa igen och lägga tillbaka de andra e.postkonton som jag har.
Jag har tre som jag använder.
Det primära, dvs standard, och som jag också använder som Microsoftkonto och sedan har jag två till.

De andra två har fungerat tidigare, men mitt primära epostkonto lyckas jag inte få systemet att hantera.
Märkligt. Återigen så fungerar inte mitt primära e-postkonto men de andra två.

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem