Fredag 29 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Spel, mobil och teknik

Smarta telefoner

Smarta telefoner

http://korta.nu/kLd

Det här kan vi kalla för billigt- Men var kommer dom att kosta i Sverige om dom kommer? Eller har dom redan kommit hit?
Antal svar på detta inlägg: 9
kommer ni ihåg när våra mobiler kostade 0:- kroner när man tecknade abonnemang. och sedan tog det 4månader innan man kunde använda dem..
Den sagan är det slut med. Nu får man betala dyrt trots abonnemanget.
Jag gav 6000kr för iphone6.
Har jag rekordet ?

Köpte min Nokia 6180 tror jag modell numret är, ------2004 Mars.

Började bli sliten, använd 24/7, tappad i golvet hur många gånger? Tappat räkningen. Tyckte det var dags att byta i höstas. Ringde Comviq och frågade om en trogen kund möjligtvis kunde få en gratis telefon. Men tji fick jag. Men ett bra pris på en Samsung, 12 mdr bindning, 145:- i månaden. Fria samtal och SMS hur mycket som helst. Slog till.
Tittade på kvittot från Frölanders, som sålde Nokian till mig, och såg som nämnt att jag haft samma trotjänare i 12 år!!!

Över tot. 6500 timmars samtal i den. Bytt laddare 1 gång, batteri 1 gång, hörsnäcka 2.

Nu har jag lånat ut den till en behövande. Och den fungerar fortfarande...........

Masken

Ps. min första var Ericsson´s praktiska "tegelsten". Var nog bland dom första som köpte den. Batteritid, 2 siffror i riktnumret så var den död. Pris ca 23.000:- Men visst f-n var man en snobb!

Slängde därefter snabbt bort den klumpiga ericsson´s bärbara med 3 meter .
antenn, perfekt i båten o stugan, o fasttryckt i laddfacket i bakluckan.

Har beställt 10 st Freedom 251, helt ok 300 spänn + tull o moms, o lite frakt. Shit happens, om man blir blåst.

Den som lever får se. Återkommer med rapport.




Annons
Fick just sms besked att de bara leverar 1 telefon. Men den måste gå till en adress i Indien och sedan vidare. Shit happens, eller har Göcke lust på en tur till Bombay?
Bluff och båg tror jag. Inte ens i Indien kan man tillverka en smartphone och sälja med vinst för 30kr.
,
jag har varit med i utvecklingen av mobila telefoner sen rörtiden. och fingerskivan. har slutat att förundras

alla varianter har jag sett.. och att teknologin skänktes till kineserna kan jag inte förlåta.

men att dra till Indien för att köpa en 30:- telefon.
det skulle aldrig falla mig in.
dessa telefoner behöver de i Indien.
Något telebolag kommer att göra storkovan där
Telia kanske!?
Göcke

Du var väl med på den goda tiden när man fick dra runt en vev på fonen,
sedan när telefonissan svarade fick man begära vilket område man skulle till.

Väl framme till den man ville prata med såkom en röst!!

"Riks brytef linjen" Riks bryter linjen" Så blev det med det samtalet. Bara att dra runt veven och lägga på.
jo nog var jag med då , det bästa vara att ligga på golvet och reparera snörbordet- som ung tonåring var det höjden av lycka. och telefonissorna fnissade

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem