Fredag 29 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Spel, mobil och teknik

Trådtelefon

Trådtelefon

På grund av min frus bortgång, har jag sagt upp abonnemanget av trådtelefonen och
i stället har jag nu mobiltelefon. Men till min förvåning har en sajt, där jag är medlem
fått information om mitt nya mobilnr. Jag har INTE skickat något meddelande om
mitt nya nummer. Hur är det möjligt att dom har fått reda på det?
Antal svar på detta inlägg: 8
Börja med teleabonnemanget för din mobiltfn. Registrerade du dig där osv
Göcke ! Vad är det Du snackar om ? Mitt teleabonnemang hos Elisa är klappat och klart registrerat. Inget problem där. Det är frågan om en sajt. där jag är medlem, som har fått information om mitt nya nummer utan min medverkan.
RolleBe , det är din teleoperatör som håller ditt telefonnr som har dina kontaktuppgifter, surfar du sen med din telefon och har gps följning så ser de var du befinner dig 90% av tiden på dygnet på de sidor du besöker osv

tror du att du är anonym så får du nog skaffa fast hemligt nummer på det gamla hederliga sättet..

den som kunde lämna ut dina uppgifter först var ditt telekombolag
sen din bredbandsoperatör osv
och allra sist när du befinner dig i köpcentra , så blir du mjölkad på hur du går och var du stannar till
Annons
Hej RolleBE, numera är det ju nästan omöjligt att vara anonym i de sammanhangen, om man inte har ett kontantkort alltså, ett reggat abbonemang har man nästan ingen koll över numera, bolagen har kontakt med varandra och hjälps åt med allt,etcetc. Få se hur det slutar för dig, hälsn. L.
Jaha, Ni menar att telefonoperatören säljer vidare uppgifterna. Då kan man säga att det är ett brott mot integritet skyddet .Men jag tänker inte surfa med telefonen, har den bara att barnen kan ta kontakt med mig. när jag nu är ensam i huset.
RolleBe som sagt, enda "säkra" sättet som sagt, hemligt nummer och då förhoppningsvis att inte någon som kan numret det står till tjänst vid en förfrågan om dig. Lycka till.
RolleBe , ibland så glömmer vi att telefon.nr
var en familjeangelägenhet
att visa i telefonkatalogen
och en statuspryl ännu längre tillbaka

idag så har vi blivit nojiga av att visa var vi bor eller att uppge vårt telefon.nr.

Hur kan det ha blivit så j... fel i allt bara för att vi privatiserade telekomfunktionerna.. ???

alla privata företag vill gå med max vinst är min förklaring till det hela

att vi var rädda för att storebror ser oss , var/blev en myt som har blivit
privatföretagen ser oss och säljer oss med mördande reklam

de skryter om att de värnar vår integritet med kodade och krypterade mobiler och surfa säkert , pytsan

motpolen är vad de utger sig att kunna ge företagen av informations upplysning.
via offentliga wifi-nät

jag har lite svårt att hålla mig för skratt. tids nog så är wifi näten gratis på ytan
och vi öppna som en bok för marknaden. för bearbetning ännu mera..
Amen !

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem