Fredag 29 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Spel, mobil och teknik

Okänt nummer

Okänt nummer

Under en längre tid så blir jag uppringd med en inkommande signal på mobilen.
Försöker jag ringa upp numret får jag till svar att numret är okänt och samma svar får jag om jag kollar upp numret på Hitta.se. Vad jag förstår så handlar det eventuellt om telefonförsäljning men begriper inte vitsen med det hela. Kan detta märkliga förfarande ha med Nix att göra? Är det någon som har en bra förklaring till detta skulle jag vara mycket tacksam. Hälsningar alsv.
Antal svar på detta inlägg: 7
nix har inte med detta att göra.
utan det är automatuppringande robotar som ringer
företagen har ett antal nummer de kan använda och numren är inte registrerade på något företag eller fysisk person som det heter.

nu används även nummer från andra länder i denna hantering

och ska vi få bort det så måste det till en lagändring
där all telefonförsäljning förbjuds , så numren får spärras
ett nummer borde aldrig gå att använda om det inte är registrerat på en fysisk person
Bra att du visste detta Göcke.
Jag förstår inte vitsen eftersom man, som i mitt fall, inte får kontakt med någon fysiskt levande person. Vad har man vunnit genom att ringa upp på detta sätt?
jo om du svarar och de i andra änden själva är aktiva så får de kontakt med dig , som är syftet

men är det okänt nummer , så svarar jag aldrig.
och då har det ju bara varit ett automatuppringt nummer utan svar
de har alltså effektiviserat sin uppringning..

och vi själva har blivit mer arga
Annons
Hello,, som sagt, svara inte, läste för ett tag sedan om dessa individer,,de sitter utomlands och ringer och så spelar de in samtalet och klipper ihop till ett jakande svar från oss, så bara lägg på, kolla på nätet sedan vem ringde.se och andra siter, där ser du att till ex "1354 andra har också sökt på detta nummer". Lägg på bara. Hej.
Jag har NIX och Truecaller och slipper därmed alla oönskade telefonsamtal. Precis nu så ringde Advisa men Truecaller kopplade ner samtalet efter 2 signaler.

Kom dock ihåg att sukvården ibland använder dolda nummer när de ringer.



pedhan, sant detta med sjukvården, hur som, här svara man bara med ett hallå om det är dolt eller privat. då hör man ju direkt. Ok.
det är ju helt fel att vi skall behöva , registrerar oss i nix som inte spärrar telefonpåringning
och ha tekniska prylar för att freda oss.

jag kör också detta men det slinker igenom en del ändå
nu när de fick rätt att ringa mobiltelefon.nr också

med detta har vi även mail som spammar en . och fyller mailboxen
med skit som man inte vill ha

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem