Fredag 19 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Familj och hälsa

Kaffemaskin

Kaffemaskin

Hej. Någon här som har erfarenhet av kaffemaskin. Blir kaffet godare än bryggt?Jag använder mest Classic mellanrost eller Gevalia. Jag funderar på Siemens EQ8 te809201rw utgående modell med många inställningar. För hoppningsvis sjunker priset
Antal svar på detta inlägg: 8
Min erfarenhet är att vanligt kaffe blir godare bryggt, ska du bara dricka sånt så är det slöseri med pengar, tycker jag.
Hello, modernt samhälle kräver moderna detaljer. Här gäller dock Kokmalet kaffe och vanlig kaffepanna. där kan man tala om kaffesmak på högsta nivå. Ett par bitar socker plus en droppe mjölk, sedan bara njuta. Lycka till.
@kentr10 , med en kaffemaskin , kan du säkert uppleva att du får fler olika smaker att välja på, och det blir ett samtals ämne runt kaffekoppen.
om man mal själv osv

Men vi gick ifrån kaffemaskinen , av den anledningen att vi ansåg det bli för dyrt/kopp.
och att vi inte var så hängivna kaffedrickare
det blev vår referens
men det har kunnat ändrats , så det bör du kolla upp
Annons
Jag är inte impad av kapselkaffe. Dels dyrt och så har jag inte behov av olika smaker.

Själv så använder jag Presso, slå i 5 skedar kaffe och fyll upp med kokande vatten. Blir lite mer aromatiskt än bryggkaffe eftersom man använder varmare vatten.

Nackdelen är att det bara finns 2 märken med Presso malning, Löfbergs och Gevalia.

pedhan, ang. pressomalning så har även Arvid Nordquist/Classic och Zoegas pressomalning åtminstone här i Göteborg. Jag använder perkolatorkokare och pressomalning vilket blir både hett och gott.
Gå med i detta forum, kostnadsfritt: Riktigt Kaffe http://www.riktigtkaffe.se/ här kan du få svar på allt om kaffe ifrån nördar på bryggare till proffsbryggare till vanlga kaffedrickare. Ett bra forum för hjälp vid inköp speciellt beträffande espresso men även bryggkaffe eller presso.
Jag hade själv förr en espressobryggare med inbyggd kvarn köpt direkt i Italien. Kul i början ja första året. Kul att testa olika rostningar och olika malningsgrader liksom olika mängder. Men att brygga två koppar tog tid och mycket städning. Fler koppar var inte kul att göra vid besök. Jag gick över till Nespressomaskin med automatiskt mjölkskummare som brygger mycket bra, snabbt och utan massa städ. Städfunktionen är inbyggd. Dock kapslarna är svindyra: ca 4:- för 7gram. Men hav tröst: det finns många alternativ till gott kaffe på nätet för mindre än halva priset, jämfört med Nespressos egna kapslar.
Hej Jag ska testa den sidan Tack sihe

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem