Lördag 20 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Spel, mobil och teknik

Telefonen kaputt

Telefonen kaputt

Tål inte en mobiltelefon köld ? Det var 17 grader kallt idag när jag besökte gravgården och hade telefonen i fickan. Nu går det inte att öppna eller ringa. Ska man sätta den i ugnen och värma opp den ?
Antal svar på detta inlägg: 10
Nej inga ugnar, låt den tina i lugn och ro innomhus så kommer den igång igen.

Sist det hände för mej så funkade halva displayen och det gick inte att ringa med den.
Den kom igång efter nån timme eller så.
Det har jag aldrig hört att den lägger av vid köld om du dessutom har den i fickan där det är plusgrader. Är det en gammal mobil?
Det är en Samsung, fick ärva den efter min avlidna fru
Annons
ingen telefon/fon eller padda klarar under - grader någon längre stund

ligger den närmast kroppsvärmen så kan det vara katastrof att plocka fram den om det är -17

men det här talar tillverkarna tyst om , specen för vad de klarar nämns ytterst sällan.
det har gjorts en del testar i nyhetsmedia , som visar katastrofala tider

och är det inte kylan så är det kondensen
är det kondens så måste den bli strömlös , och då förstår ni att det inte kan göras med dagens slimmade teknik

test 13 februari 2012
http://bit.ly/2iEXgJm

en engelsk artikel från en Finsk test förmodligen den samma som ovan
http://bit.ly/2iF8U6Z
Jag har haft liknande problem med min Iphone 4S:
När det var blött ute tog jag telefonen för att ringa. Sedan när jag var klar, lade jag tillbaka den i fickan. Jag märkte själv ingenting, men konstaterade när jag kom hem igen att telefonen inte fungerade. Den var som död i ett par dagar, sedan vaknade den igen. Detta har hänt mig inte mindre än 2 gånger, på ett liknande sätt (OBS! Det var blött - inte kallt)
De var för jävligt! Klara dom bara inte lite kyla otroligt slarvigt år 2017!
Sonen mixtrade lite med den och nu fungerar den igen. Det är nog bäst att lämna telefonen hemma när det är kallt ute. I en nödsituation i 20 minusgrader kan det bli en katastrof.
RolleBe, tyvärr blir det mer och mer känsligt där under skalet. Av den anledningen bytte man mobilen här till en telefon man kan ringa,svara,sms:a, och räknesida, och det hara ldrig varit några problems där, det enda man saknar liite är ju att man inte kan ta emot bilder eller skicka, men om någon gör det så kommer det automatiskt ett sms från Telebolaget man har att "du har fått ett mms från, gå in på" etcetc och i datorn är allt klart då, där finns en kod till meddelandet, och allt klart. Har aldrig upplevt något av de problemen här ovan, men som sagt,beror väl på modellen, de nya apparaterna blir mer och mer känsliga förstås. Ok, lycka till. L.
Dom äldre mobilerna kunde man inte ha att ligga i solen en stund, då blev dom svarta i glaset och gick inte att se vad det stod vid ex. Sms bara skit dom gör! Inget blir fullbordat bra!
Hello, god fortsättning, det finns ju förstås olika modeller, men att glaset skulle svartna till ex,det har man inte hört talas om i alla fall,klart att dagens appar och allt är ju givetvis av den känsligare typen, ok, bara kämpa. Lycka till. L.

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem