Torsdag 28 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: InternetStart

Länkar till lokaltidningar

Länkar till lokaltidningar

Som ni säkert vet är jag ett stort fan till InternetStart och har haft den som min startsida i princip sedan den först kom till. Minns dock inte vilket år det var, men det måste ha varit innan år 2000 skulle jag tro.

Nu är det en sak som kan göra mig en aning irriterad ibland och det är följande:
När jag vill läsa min lokaltidning eller logga in på min bank under Direktlänkar, så går det bara att gå in en gång på respektive plats så länge jag inte stänger ned browsern och letar upp länken en gång till. Det räcker alltså inte med att bara trycka på F5 eller uppdateringsknappen i webbläsaren. Skulle det inte gå att ordna det på något sätt?

Blessings!

LuckySwede®
Antal svar på detta inlägg: 8
Här funkar det att uppdatera sidan så kan man välja igen, har Windows 7, 32 bitars och Internet Explorer 11.
Kan du logga in eller öppna en länk. Så ligger inte problemet på Internerstart utan i din webbläsare.
PS
lite historia vid sidan om:
under 1999 så hade jag över 800 datorer som använde Internetstart som startsida
och som körde UNIX som operativsystem och rullade på IBM RS2000 (risc-processor) och hade Netscape som webbläsare
DS
Annons
Jag ser nu att det funkar i Edge och IE. Men jag använder Firefox och där funkar det inte.

Kom InternetStart till 1999? Isåfall var jag nog en av de första som började använda den. Var du med redan från början Göcke? Jag har alltid trott att det var Daniel som skapade den?

Det är Daniel som skapat och äger Internetstart.

Det är han som ska ha kred för att vi har en sida som fortfarande
fungerar mer än 18år efter starten

ja jag var med de första åren som användare.
när forumet startade så gick jag med som moderator.
och på den vägen är det.
orsaken att jag hänger kvar är att jag gillar Internetstart
och att den bidrog med
att få länkar som man önskade lätt tillgängliga.
Med det hängde även med att jag jobbade med dator/programsupport i många år
så jag satt minst 10-12 h vid datorn Må-Tis

i intranät var det en bra start att ha , alla hade länkar till det viktigaste mm.

Det jag har bidragit med är att utbilda noviser på hur man använder internet.
idag behövs knappast den tjänsten. alla vet bäst idag.
jag testade med firefox och det fungerar där med
men jag godkände först att popup fick användas på internetstart
och att nya klick skall öppnas i ny flick
Det är roligt att det har fungerat så länge! Jag har rekommenderat sidan till ett antal människor i min bekantskapskrets.

Kan du se hur länge jag har varit med? Jag flyttade till min nya adress i slutet av 1999 och jag är ganska säker på att jag hade sidan redan innan jag flyttade hit.

nej LuckySwede jag kan inte se längre tillbaka än till 2006

då du gick med i det nya forumet
och som de flesta av oss gjorde då.
men 10år är inte fy skam det heller

men före 2006 så kunde ju vem som helst skriva i forumet
som var helt öppet, med flera nickname
som du kommer ihåg.
en del använde sig av flera och skrev otidigheter så att stämningen blev tråkig

dessa kallades ubåtar när de dök upp med flera nick för att trissa upp agitationen
samtidigt så fördes det diskussioner om vad man fick och borde kunna skriva på internet.
Idag tror jag att många sociala medier funderar på om de inte ska skruva upp reglerna, nu när man ser vad de används till.

och här inser jag att vi var väldigt före vår tid


Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem