Lördag 20 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Dator och internet

Skicka ex. bilder..

Skicka ex. bilder..

Då jag markerar ex. en bild för att sedan skicka den, så markerar jag -skicka till-
e-postmottagare-bifoga (bildstorlek), då kommer texten upp:

Det går inte att utföra den begärda åtgärden eftersom det inte finns något associerat e-postprogram.

Installera ett e-postprogram eller skapa en association med kontrollpanelen Standardprogram om ett e-postprogram redan är installerat.

Det är inte mycket jag fattar, men om detta begriper jag ingenting, i windows 10 finns en e-post(Windows 10 e-post) som jag använder, men då jag ska skicka en bild och markerat den först, så blir det bekymmer.

Börjar jag med e-post och väljer en mottagare och sedan bifogar en bild, så funkar det...

Hoppas att någon begriper vad jag menar...
Antal svar på detta inlägg: 10
Svaret kan vara detta
Installera ett e-postprogram eller skapa en association med kontrollpanelen Standardprogram om ett e-postprogram redan är installerat.,


det andra är att det kan vara en bugg i win10, det finns flera som drabbats
Jag har läst mig fram till detta...

Fast då borde egentligen inte E-post finnas med i listan i kontrollpanelen "Ange det här programmet som standardprogram". Om E-post nu är en app och inte ett program.

Det verkar som om Windows 10, precis som jag, inte vet skillnaden mellan app och program.

En annan sak: jag skriver rubriken till nytt inlägg, men den syns inte i "forum idag kl 09.00"
Har märkt att det ibland, då även andra har ett nytt inlägg, rubriken saknas varför?
skapa en ny tråd på det andra problemet

och det du läst om app och program stämmer inte.
buggen finns och är inte rättat

det samma gäller dokument , där kan det hjälpa med att ta bort en dll fil
men buggen är fortfarande kvar, de har inte fixat detta vid uppgraderingar..
Annons
jag gick runt problemet med att installera outlook365 , och thunderbirde

då fick jag möjlighet att välja vem av dem som jag skulle ha som standard mail klient och då fungerade det..
Då ska jag testa...
För er andra som undrar så
finns denna möjlighet i Fotoappen genom att
markera bilder och dela
och där väljer man e-post

varför Microsoft envisas med att inte fixa detta problem , som funnits ända sedan w8, är ju rätt knasigt. problemet finns även i insiderversionerna av w10.
Tack Göcke...
att dela i utforskaren med e-post fungerar det med ..
så här är nog ett tankeskifte på gång hos Microsoft, de skrotar nog skicka till funktionen i utforskaren..
Testade att dela en bild via fotoappen och det fungerade med windows 10 e-postklient.
Har dock även Office outlook, men den fanns inte med i listan
testade jag med, med en standard dator och som har både e-post , outlook 365 , Thunderbirde

dela är tydligen tillägnat appar, det är alla appar man har, man ser.

rätt knäppt system

däremot så fungerar då skicka till e-postmottagare ifrån utforskaren , med den mailklient som man har som standard.
snacka om att bli förvirrad , förmodligen vänder de sig i ena fallet till gamla utövare och i det nya till alla nya maskiner med w10 och appar.

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem