Fredag 19 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Dator och internet

Edge--Google Crome

Edge--Google Crome

Om jag kör film SVT play i Edge stannar filmen var 5 min .står vi har tekniska problem försök senare ?? Men kör jag samma film i Google Crome går det utmärkt.
Vad kan det vara för inställningar som saknas i Edge?
Antal svar på detta inlägg: 8
Kör du från en pc?
Ja en ny Lenova 8g ram 3 ghz intel I3 prosessor.
Vissa program fungerar inte i Microsoft Edge, medan andra fungerar felfritt. Varför?

Detta problem är knutet till program som är kodade med en nyare videokodningsstandard än den som vanligtvis används på SVT - så därför är det bara ett fåtal program råkar ut för detta.

Problemet ligger dock hos Edge eftersom det är webbläsaren som inte kan hantera videofilen, medan det finns andra webbläsare som kan hantera det. Vi följer de standarder som finns på marknaden.

Du kan lösa problemet genom att antigen ha hårdvaruaccelereringen på. Detta gör du genom att gå in på Inställningar i Edge välja System och sedan sätta hårdvaruaccelerering på. Alternativt ladda ner en annan webbläsare (Chrome, Firefox etc).
Annons
Alla inställningar i Edge utförda ingen förändring c:a 2-3 min in i filmen
stannar det. Får inse att det inte går i Edge. Har Google crome instalerat.
Har Edge som standard läsare kan ej byta tillbaka till Crome man har ju bara en chans att byta i W11
Alla inställningar i Edge utförda ingen förändring c:a 2-3 min in i filmen
stannar det. Får inse att det inte går i Edge. Har Google crome instalerat.
Har Edge som standard läsare kan ej byta tillbaka till Crome man har ju bara en chans att byta i W11
https://www.svtplay.se/
tycker du ska lämna en inspelad felrapport på ditt problem till Microsoft.
och lämna en länk till filmerna som inte fungerar. innan vi själva kan testa dem, är det bara som att leta i en höstack, för edge har win10 uppgraderats med nya codecar vid årsskiftet, men utan att ha en länk till svtplay filmen kan inte ens vi felsöka. själv så kör jag inte w11 just nu men kan installera det för test
Tack för era svar jag avvaktar tillsvidare
Det går att ändra standardläsare i W11 också, man gör på samma sätt som i W10. Du går till Inställningar, Appar, Standardappar, Välj standardappar efter länktyp/filtyp och ändra sedan vad som är associerat med HTTP/HTTPS för länktyp eller .htm/.html för filtyp. Klicka på raden där det står Edge så bör du få upp val att kunna ändra webbläsare beroende på vilka webbläsare du har installerade.

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem