Torsdag 18 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Dator och internet

Datorproblem

Datorproblem

Jag har en bärbar dator av märket Hp Pavilion med modelbetckningen zv6152ea. Problemet jag har med den nu är att den är allmän slö, vid uppstarten tar det tid innan jag kan starta några program programmen som jag kör hänger sig ibland.Jag får upp meddlanden att bl..a explorer ska stängas ner. När jag försöker köra en defrag på datorn får jag upp en varningruta där det står Diskgragmentatreren har upptäckt att CHKDSK har schemalagts för att köra på följade volym c:. kör CHDSK /f.
Vidare har jag problem med mitt brandvägg kasersky som blockar vissa chatsidor.

Nu undra jag vad jag ska behöva göra?
Antal svar på detta inlägg: 4
min erfarenhet av bärbara sk.datorer. frugan har en och den har jag ominstalerat ett antal gånger men samma problem seg och allmänt trög,släng ut skiten och köp en stationär som du gömmer i garderoben
1 CHDSK körs ju på din disk , som schemalagd, inget du då behöver göra

2 brandväggen bör du ju justera så att det passar dig.

3 trögheten ser nog mer ut som om du har för mycket igång vid starten
eventuellt någon spy som vill ut på nätet före allt annat.

stäng de program som autostartar, om du inte behöver dem
har du fått in spyware som även de autostartar så kör något program för borttagning av dessa.
söker du på spyware här på forumet så hittar du flera verktyg för det.
Skulle vilja veta varför jag inte kan köra en defragmenterinegn på hårddisken? Är det något fel på hårddisken?
Annons
Det kan vara antivirusprogrammet som stoppar defragmenteringen. Testa att avaktivera programmet och sedan köra defragmentering

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem