Fredag 26 april 2024 vecka 17
Forum
Kategori: Dator och internet

Aware problem

Aware problem

När jag använder datorn kommer det upp explorer fönster med reklam för mirakel medel. Hur blir jag av med dem. Har testat ad-aware, spybot s&d, xoftspy
Antal svar på detta inlägg: 12
Sidor: 1 2 Nästa »

Har du kollat inställningarna för pop-up i IE?
Tanka ner Mozilla Firefox, en kanon läsare som inte släpper igenom så mycket skit. Vill du gå ett steg längre kan jag rekommendera et Linux os.
Jonas får du upp denna reklam utan att du surfar på webben?
eller är det när du surfar runt.
Annons
Hej jag hade samma problem, när jag surfade och ex.vis pekade på SvD länkarna på IS så blev datorn full med porrskit. Kör win 98 på den, provade att köra adaware,spyboot etc. De Hittade massa saker ,tog bort det ,likadant igen. Ominstallerade hela maskinen igår, allt bra så långt. (Uppdaterade allt ordentligt,hade fuskat lite innan....)
Tror du åkt på CoolWebSearch Anders och Adaware klarar inte av att ta bort huvudprogrammet så det kommer bara tillbaka hela tiden.
Finns ett program som heter CWshredder tror jag det är som är till för att endast ta bort CoolWebSearch.
Just ja ett tips för att slippa den där skiten är att använda FireFox.
Sen jag börja använda det har jag inte fått någe Adware i datorn.
Rob,mycket riktigt talade adaware om coolsearch uppenbarligen kan den inte ta bort den fast den säger så. Tack för tipset om CWshredder!(och firefox,lutar nog åt det!!)
Just det ,coolwesearch kan man tydligen få utan att aktivera någon bifogad fil i ett mail. Jag bara surfade på amerikanska bilsidor och vips......det verkar som att det räcker att klicka på fel sida eller någon spot på sidan...
en del searchbars går inte bort med gängse program ännu.
ni måsste handgripligen ta bort dem manuellt.
men testa först innan ni går handgripligen på filerna och registret.
och glöm inte systemåterställningen som laddar tillbaka skiten om
ni inte har gjort något åt den.
får ni inte bort allt så brukar ie bära sig lustigt åt mm
OK, var brukar de installeras, hostfilen eller som en .dll i system?
Eller kan de ligga som ett körbart program? Systemåterställning är inte lätt i W98 förutom från scratch. (har W98 pga en gammal laptop...)

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem