Fredag 26 april 2024 vecka 17
Forum
Kategori: Dator och internet

Data.Internet

Data.Internet

Fattar inte varför man ska välja webbläsare jag fick upp rutan på datan där det står "Val av webbläsare" va är det konstiga regler som dyker alltid upp.Är man verkligen tvungen o välja Webbläsare eller kan man få bort den rutan?
Är det någon här som är på min sida att det är konstigt att man måste välja Webbläsare? eller är det bara jag som är negativ mot detta :S
Antal svar på detta inlägg: 12
Sidor: 1 2 Nästa »

Det är våra politiker (EU) och konkurenslagar som styr detta. Gör det enkelt och välj den webläsare du redan har installerad så slipper du meddelandet i framtiden.
Jag använder både Internet Explorer 8 och Mozilla FireFox...Inga andra liksom! Men jag får upp den rutan så fort jag loggar in på datan.Men den ruta borde försvinna när jag klickar på nån av WebbLäsare och installerar
EES (KB 976002) Har du installerat detta?
Annons
Admir_Z

Läs tråden Windows update så förstår du varför det är så!
aa ESS (KB 976002) är installerad :S Allså det kom uppdatering!
Då valde du att installera denna, Därav denna ruta!
Du får fråga leiake hur du blir av med denna ruta. För han har oxå installerat detta.
Har du väl installerat den så ska rutan inte dyka upp något mera. Om inte så bocka i Internet explorer 8 och klicka ok, så är det klart sedan. Det kommer då att dyka upp en ruta som säger att den redan är installerad och så behöver du inte bry dig mera. Firefoxen lär ligga kvar som förut
PerAsk!

Du har fattat grejen.

Om man däremot byter standardwebbläsare,då kommer rutan upp igen.

Vi tar ett exempel:

Du har IE8 som standardwebbläsare. Plötsligt får du ett anfall. Jag måste
byta webbläsare. Jag gör Firefox till min standard.

Efter ett tag så vill du ha IE tillbaka. Då tror jag rutan dyker upp igen.

Det är som tobaken i en rökpipa. Den reser sig lite när man tänder.
Vet ni varför?

- Den vill se vad det är för idiot som röker den.
Konstiga är jag har uppteringen.O jag fick uppdateringen installerad på datan.för det stog att det rekomenderades liksom.....Jag har IE 8 som standard och Firefox vid sidan om....Och på rutan stog det "Att den kommer dyka upp igen när man startar datan nästa gång" Men konstiga är rutan kom inte upp.Men jag kan ta bort den uppdatering på datan..Jag har Windows Vista Home Preminum...

Hur säkert är det o ta bort manuellt nån uppdatering på datan??

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem