Lördag 18 maj 2024 vecka 20
Forum
Kategori: InternetStart

Är ni ensam i påsk

Är ni ensam i påsk

Det är jag.

Jag firar påsk på IS Forum. Lite ensamt. Det är inte många
inloggade. "thomas2" har åkt till Stlm. "patrikke" har antagligen
ont någonstans. "Pongot" bor så lång bort.

Men jag "Marsipanbröd" i lila förpackning tack och lov.

Då känner man sig inte ensam.
Antal svar på detta inlägg: 23
Sidor: «1 2 3 Nästa »

Göcke!

Du kan uttrycka dig så man förstår.

"Påsklunchen med släkten avklarad"

Nu förstår du varför jag firar påsk ensam.
Man blir inte så "däst" och man slipper diska.

Leiake - välkommen till Lycksele. Du får bo hos mig (o Lillemor).
Jag tror vi skulle kunna ha riktigt trevligt. Vi har ju både gått en hel del år i livets skola och kan det mesta även hur man gör tavlor skulle jag tro. Gillar du palt? Jag har tat whisky till en gång när vi glömt köpa mjölk till. Alla blev lagom trevliga. 2 paltar var och en delad 70-is på 4. Hur gick det med hästarna? Kommer du?
Leiake - ser nu att du inte blev lottlös. Grattis!
Kommer du nu eller till sommaren?
Annons
Birger!

Du behöver inte vara orolig.

Jag åker ingenstans längre.

Jag har åkt färdigt.
Orolig är jag inte. Tråkigt att du skriver "Jag har åkt färdigt". Jag vidhåller att vi säkert skulle kunna ha trevligt . Runt midsommar är det väldigt trevligt i Lillemors stuga, 8 km från stan. Vi kan väl hålla det öppet?
Leiake:

Om du har tråkigt och är ensam som mig så kan du göra som jag och börja tvätta upp vinterkläderna och hänga in dom. Glöm inte vårstädningen! Samtidigt så kan du springa ner och handla lite påskmat och äta det samtidigt som du kollar på nåt roligt på TV.

Oj, nu har du helt plötsligt glömt att du är ensam på Påsken.

Och imorrn ska du vara i kyrkan kl.12.00 och sen kan du ta och äta upp resterna av påskmaten. Efter det är du nog så trött på Påsken att du börjar längta efter vardagen!

En bekant till mig sa att: För att klara av att vara ensam så måste man vara vän med sig själv!

Full fart!

Leiake - varför valde Person j-o Eldfaksen? Han lurade dig?
På sätt o viss så är jag oxå ensam nu på Påsk helgen , men jag har mina katter och va på en jätte härlig promenad med en kompis för det va underbart väder här i Thn sen gjorde jag lite go mat till mig o katterna fick självklart smaka sen är det ju Tv n som man kan kolla på just nu så är det Komissarie Lewis på kanal 9 som jag kikar på sen blir det säng dags o imorrn ska jag hälsa på min mamma .

Så vissta kan man få tiden att gå , sen tillhör jag någ den typen som inte har så ont av att va lite för mig själv *L
Glad Påsk
Ja här var det några små påskkärringar inne på tomten och vände. Det var bara dessa som kom idag, men de ringde aldrig på dörren. Nu funderar jag på om jag kan börja kalasa på påskgodiset, eller finns det risk att det kommer några imorgon?
Påsken är ju över nu, men jag har firat här i min stuga uppe i norra Jämtland, närmare bestämt i en liten by som heter Risede, den ligger ungefär mitt imellan Strömsund och Gäddede, här bor 5 pers året runt, men nu är det kanske ett 20 tal då några besöker sina fritidshus, här fungerar mobilt bredband bara när det vill, men det är lugnt och skönt, vädret kunde ha varit bättre men det rår man ju inte över.
Jag har fiskat en del och vi har fått ganska bra med Röding, inga stora, men dem får rum i stekpannan och smakar helt fantastiskt, isen är ca 80cm tjock, men det finns ju motorborr tack och lov, snö djupet ligger på ca70-80 cm, och temperaturen är i skrivande stund +-0°.

Nu ser jag att jag var inloggad på gummans profil, men hälsningen kommer egentligen från.

/xyz

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem