Fredag 3 maj 2024 vecka 18
Forum
Kategori: Dator och internet

Apple

Apple

Nu ni har Steve Jobs lyckats att övertyga värden att Apple datorer är bättre och mer användarvänliga än PC med Microsofts produkter.
http://bit.ly/cTagSz
Antal svar på detta inlägg: 43
Sidor: «1 2 3 4 5 Nästa »

PonGot:
Jag har både Mac (har använt sedan tidigt 80 tal) och iPhone och gillar dom inget vidare. Min iPhone har jag överlåtit till min lilla dotter (3 år snart) hon gillar den. Och jag gillar deras skärmar men sedan är det inte mycket mera. Vill inte ha dessa begränsningar som det innebär med en Apple produkt.
Jojje:

"Vill inte ha dessa begränsningar som det innebär med en Apple produkt"

Jo, men det är ju PGA. att så FÅ använder det ännu!

Hade Apple haft 90% av marknaden så hade begränsningarna varit under 5%
Pongot!! ????

"Wacko o Jojje
Av era inlägg förstår jag att ni inte vet vad Apple's utbud är.
Kan bara beklaga! "

Vad menar du med att vi inte vet vad Apple's utbud är? Din inledning handlar inte ett skit om deras utbud... endast att Appledatorer är bättre än datorer med MS produkter.

Jag hade bara en stilla undran om alla som hatar Microsoft/Windows för att dom var störst nu ska hata Apple/Mac OS när dom växer.

För övrigt är jag mycket medveten om att Apple består av mer än Mac precis som Microsoft består av mer än Windows.



Annons
Personligen tycker jag att det ska vara så här:

Windows = 33%

MacOS = 33%

GNU/Linux = 33%

Sen skiter jag i resten!

SEN MÅ BÄSTE man VINNA!!!

Men när den tiden är kommen ligger jag under jord sen 50 år tillbaka!

Jojje
Såg ditt inlägg först idag. Du kan ju inte ha en susning om vad en iPhone kan.
Om du inte kunde hantera den så ogillar man den och hur skall en 3 åring kunna hantera en rel komplicerad teknik.
Nej du skall gå en kurs i iPhone så lär du dig en del av finesserna...resten tror jag inte du är kapabel att lära dig. Det finns bra forum där du lär dig massor.
PonGot.

Nu handlar det inte om att jag inte behärskar iPhonen det är bara att den inte tilltalar mig. Använder ju telefonen till en massa andra saker än att bara ringa med. Och jag har ett 30 talet appsar och tycker att det är bra.
Köpte min Ihone för ett par år sedan och tycker att det finns bättre alternativ idag därför får lillan den som leksak. Hon tar mycket kort och lyssnar på sagor och musik i den.
Ja det är ju just det den är bra till: Att använda iPhonen till en massa andra saker än att bara ringa. Sen må jag ju säga att ge en 3 åring en så pass dyr sak tror jag du är rätt ensam om såvida man inte delvis förstört den.
Nu kommer Google att byta ut alla PC med Win OS till Mac. Vad tror ni kan ligga bakom detta beslut.
http://bit.ly/9ROVJg
snacka om spekulation, datorvärdens kändis såpa
Pengar, pengar och åter pengar...

Inte är det på grund av säkerheten i alla fall enligt Analytiker

"Enligt John Pescatore råkar Windows ut för fler hackarattacker på grund av operativsystemets dominans. Det betyder emellertid inte att Mac OS eller Linux skulle vara säkrare, hävdar han.

– Känner hackarna till att Google kör på endast Mac eller Linux kommer de istället att utforma sina attacker för dessa plattformar istället. Säkerhetsbrister finns även bland dessa operativsystem, säger John Pescatore."


Och förmodligen att MS tydligen prioriterar "Bing" som söktjänst och inte Google och konkuransen med molntjänster.

"Microsoft och Google har det senaste året börjat inkräkta allt mer på sina respektive områden. Microsoft försöker ta större andelar på sökmarknaden med söktjänsten Bing. Dessutom har Microsoft nyligen lanserat Microsoft Docs, en molntjänst som konkurrerar direkt med Google Docs."

Konkurrensen är hård på OS marknaden alla vill ju klart roffa åt sig så mycket som möjligt. Starkast vinner vilket inte betyder att bäst vinner...


Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem