Måndag 29 april 2024 vecka 18
Forum
Kategori: Dator och internet

Virusprogram

Virusprogram

Någon som har erfarenhet av virusprogramet AVG free
från grisoft om det är bra eller?
Antal svar på detta inlägg: 21
Sidor: «1 2 3 Nästa »

AVG har funkat bra för mig och sen kör jag med Microsoft Antispyware så slipper man en massa ad och spyware.
Mesta gå att ladda ner gratis från majorgeeks.com

Lycka till
Varför sprider virusarna? Ju för att det finns folk som har sina burkar oskyddade, kan ta emot och skicka viruset vidare! Det hjälper inte med motivationen "ingen är väl intresserad av min burk"!!!! DET skiter virusen totalt vad din burk innehåller, bara den kommer in i den! Det hjälper inte att "stänga av alla portar", hur kan du surfa elle skriva inlägg hit? Du måste alltså ha minst en port öppet och det räcker för virusen....
AVG fungerar thunder på två av mina maskiner dessutom har jag ZoneAlarm brandvägg på dom också. Är mycket besviken på F-secures prog som jag har på mitt arbetspc, har fått fem (5) virusnedslag under senaste året med brandväggen (F-Secures) på strikt och inga undantag! Köpte till syrrans arbetsdator Panda Internetsecurity med trueprevent, verkar vara ett av det allra bästa, tar knappt nått arbetsminne o enkel att använda. F-secure "tar" program och filer under -besittning- bara man klickar på själva filen och är minneskrävande. skitprogram. Går ej heller att avinstallera om man installerat program efter antivirusprogs installation.... så vid nästa totalrensning blir det Panda för hela slanten, kostar runt 800.....
Daniel
Tack för svaret, jag har Zone alarm Pro och mycket nöjd jag frågade av rent nyfikenhet, som du vet har Zone alarm Security Suite ett eget antivirus och massor av andra funktioner, men så misstänksamt som jag är, vill inte installera våda funktioner från samma företag. Klantig eller ej, man vet aldrig vad de kan hitta på. Jag testade ett tag Norton antivirus, men den tog för många resurser från burken och den blev seg, den kunde inte gå igenom alla diskar utan problem, och sen XPs2 blev det en ren plåga, så ut med den!(nu har jag Mcafee) jag vill testa Kaspery ,vi får se.
Fajjer:
Jag har installerat Suse men jag kör sakta med den tills jag ”lär” mig att jobba med den, jag kan inte så mycket om Linux, så jag har inga andra referenser och kan inte säja hur bra den är, men det jag ser verkar suveränt, jag väntar på att spara lite mera pengar för att köra på en egen burk, ett tag installerade jag Vmware för att laborera med diverse program och OS, det funkade bra till jag klantade till det hela.
Med vänlig hälsning
Markos
Annons
Ledsen jag skev tidigare inlägg på fel tråd.
Med vänlig hälsning
Markos
Ja ja ja ni märker jag är snurrig idag.
Markos
Jag har länge använt mig av gratisprogrammet Avast. Mycket stabilt och bra! Körde norton förut men det här programmet slog mig med häpnad. www.avast.com
Fajjer LOL suse lycka till, vet du vad är suse något?
AVG är mycket bra! Har haft NAV 2003 men har inte visat sig tillräckligt bra. AVG har ju uppgraderat till 7.0 nu och den hittar nästan allt som liknar virus, vilket norton inte lyckades med så bra. Så jag slår ett slag för AVG.
Jag rekomenderar starkt NOD32. Är grymt bra som AV och drar dessutom inte musten ur datorn som vissa andra gör.

www.nod32.com

Ska dock påpeka att det inte finns brandvägg inbyggt, jag kör med Sygate.
Som gratisprogram är nog Avast överlägset för närvarande, både vad gäller effektivitet och resurssnålhet. Vill man betala är BitDefender en rekommendation av samma skäl. Innehåller även en enklare brandvägg, dock vida överlägsen WinXP´s inbyggda.

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem