Lördag 11 maj 2024 vecka 19
Forum
Kategori: Familj och hälsa

Julmust

Julmust

Expressen har provsmakat 8 sorters julmust. Endast två fick högsta betyg 4 av 5
Antal svar på detta inlägg: 14
Sidor: 1 2 Nästa »

All julmust som inte kommer från apotekarnas eller vad heter dom calrsberg är bra heja spendrups och dom andra!!
All julmust får -5 i betyg av mig.... Kan inte förstå att man kan dricka detta

Glögg går däremot ner, med eller utan procent i...
När julmusten börjar säljas så börjar mitt missbruk ..dricker julmust så länge den finns att få tag på..fast just nu så sitter jag och dricker ett glas vin ...och på tal om glögg..Blossas glögg spetsad med Cognac är kanon,den är supergod,kan rekommenderas (eller hur det nu stavas)
Annons
Lever efter LCHF nu och en av förvånandsvärt få saker jag saknar är just julmust...
Har länge undrat om det skulle gå att göra mer "äkta" julmust? Tillverkades den inte annorlunda förr (eller har jag bara fått för mig det?)
Inga e-nummer och märkliga tillsatser - och med riktig malt istället för maltextrakt?

Haha...kanske är min fantasi som spelar mig ett spratt - det mesta i must (som all annan läsk) är väl socker och vatten...

Tycker det är coolt att coca-cola sliter sitt hår i förtvivlan över att vi vägrar anamma deras bruna dryck som jule-dricka nummer ett - utan envist håller fast vid vår inhemska julmust!

Julmust FTW!

P.S någon som har tips på en hyfsat god light-variant av julmust? Ja, egentligen ska man inte dricka light-läsk som LCHF'are men det känns som en smärre synd jämfört med sockerbomberna...
Nog tycker jag att man kan synda lite när man äter LCHF-mat men man ska ju synda i måttliga mängder. Är det inte bättre att dricka vanlig must/läsk än dessa lightvarianter? Lightdrycker är INTE goda.
Julmust är så himla gott, en kall rackare sitter fint allt som oftast yum-yum
Receptet är visst 100 år och fortfarande hemligt och säkert förvarat.
All julmust härstammar visst från samma extrakt tydligen men med lite olika "spädningar" om jag förstått det rätt.
Tur att det finns påsk så man kan få en liten dos då me...
Den bästa julmusten är Zeunerts Julmust, den har lite annorlunda smak och karäktar.
Den är bara så goood.
Apropå julmust så prova också Zeunerts öl, ex Zeunerts Merke, som jag tycker är en klass för sig.
Den finns dock inte på ICA eller Konsum utan man får gå till butiken....
Håller med dig perask! är beroende av julmust! zeunerts jul öl är bara så god , värd att pröva.
Till påsk så heter julmusten påskmust, nån skillnad på smaken märker jag inte.

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem