Torsdag 2 maj 2024 vecka 18
Forum
Kategori: Dator och internet

Drivrutiner 802.11g mini PCI

Drivrutiner 802.11g mini PCI

Formaterade och installerade XP, det gick bra, men helt plötsligt fungerar inte skivan med drivrutinerna. Den funkade i morse, men nu funkar det inte att installera drivrutinerna till det trådlösa nätverkskortet. File open error står det bara i en pop up. Jag har försökt leta drivrutiner, men de jag hittar funkar inte eller också funkar inte länken.

Det är ett 802.11g mini PCI wireless adapter

Kan någon hitta någon lämplig drivrutin skulle jag bli överlycklig!!!
Antal svar på detta inlägg: 24
Sidor: «1 2 3 Nästa »

suck!
tittar du på LGs sida så räcker det inte med bara K2, de har ca 20 modeller av K2-xxxx , så du måste välja rätt där och de har drivrutiner för det trådlösa
så det du skall göra är att göra allt rätt från början

ladda hem alla drivrutiner från LG av din modell och instalera dem


det har vi nämnt i så många trådar att jag inte fattar att de sjunker in i alla.
och utan rätt adekvata uppgifter så kan alla bara gissa vilka problem du har.

http://goo.gl/sdeqZ
Hej

Självklart fattar jag att jag måste hitta rätt drivrutiner, men jag kanske var för stressad för att hitta drivrutinerna på LGs hemsida då.
Jag var in både på Ralink och LG, men hittade ingenstans. Jag är 50 mil från datorn nu, så därför minns jag bara att det var en K2 just nu.

Jag gick in på den där sidan du länkade till, den hittade jag inte när jag var där. Jag testade ett par modeller, men jag fick inte fram någon info? Bara en vit sida?

Då ominstallerar jag inte igen, utan går in på din länk när jag är tillbaka vid min dator.

Stort tack för hjälpen!
strut , omständigherna gör resultaten, men jag hoppas att du fixar det.
annars så vet jag att PerAsk med flera kan hjälpa dig.
bara du inte instalerar om , för det är overkill. på hela sittuationen.
om du nu redan har instalerat om.
Annons
Ibland så ger man dock upp och installerar om. Jag hjälpte en kompis häromdagen med en XP dator där hans trådlösa system inte fungerade, och det var lögn att radera den gamla uppkopplingen och det var den som strulade hela tiden. Till slut så gjorde jag en totalblåsning och formaterade och installerade och sedan funkade det. Jag hatar dock att behöva ge upp, för det bara SKA GÅ, men till slut orkade jag inte bråka mera.
där borde inte strut vara nu, han har ju redan instalerat om, så där kammar han ju iallafall noll om man inte gör rätt.

i ditt fall PerAsk fans det säker en lösning som inte syntes.
men all har ju en smärt tröskel för hur mycket det får jävlas.
och då är det ju det enklaste som står för dörren att instalera om
Jag är en hon, Göcke :)

Jag har lyckats bra med ominstallation ett par gånger förut och på förmiddagen den dagen gick det bra. Då fungerade ju det trådlösa kortet. Det var när jag inte fick in SP 3 efter alla uppdateringar som jag gav upp och formaterade. DÅ funkade helt plötsligt inte skivan med drivrutinerna, alltså samma skiva som funkade några timmar tidigare.

Men när jag kommer hem igen, med frisk norrländsk luft i mina lungor kommer jag nog ha mer tålamod, så då ska jag ge mig på datorn igen och då ska jag lyckas.

tålamod är en dygd, lycka till

innan du kommer till SP3, skall du validera din instalation
Vad jag minns av SP3 och även SP2 var väl att man skulle se till att ha uppdaterade drivrutiner innan man installerade. Jag vet inte om det kan ha någon betydelse i detta fall
Vad menas med validera din installation?
Jag vet vad validera betyder, men inte i det här fallet.

Kan man strunta i SP 3 annars? Den hängde sig de tre gångerna jag testade tidigare i veckan.

Idag är jag på bra humör, mitt datorsjälvfötroende har höjt sig. Jag har lyckats fixa mina föräldras mobila bredband. Telia hänvisade mig till datortillverkaren när de inte kunde hjälpa mig att installera det, medan de hade lösningen på sin egen hemsida under felsökning mobilt bredband, hehehe. Det var riktigt värdelöst av de. Fast jag kan inte berätta att jag fixat det förrän det är dags att åka härifrån, vad ska jag annars surfa på??? :)
strut har jag fatta det rätt , så är du på väg att instalera om igen
då skall du instalera dina LG drivrutiner på det, nu skall ditt trådlösa nätverk fungera, vad du gör med SPpacken det är en annan historia

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem