Måndag 20 maj 2024 vecka 21
Forum
Kategori: Familj och hälsa

Mariestad

Mariestad

Kollade på Google Earth Mariestad och kunde se att Mariestad har en fin gammal
stadsdel t.ex Kungsgatan, men det var svårt att hitta systembolaget. Kanske Leiake kan hjälpa med adressen?
Antal svar på detta inlägg: 17
Sidor: «1 2

Mariestads Old Ox går inte av för hackor. Sitter just nu på balkongen efter en lång hundpromenad och intager en Old Ox.
Med en lite håla menas inget negativt.

I Mariestad köpte jag noterna och accorden till låten "Ein bishen frieden" med Nicole. Den låten var med i någon melodifestival på 80 talet.
karlmann ! .... Bättre kan Du?
Inte associerar man väl "en håla" med något positivt?

Städerna runt Vänern, stora som små, associerar väl till en genuint äkta svensk stad i positiv bemärkelse. På sin något krokiga väg till Mariestad bör, karlmann,
även passerat Vänersborg och där hellre köpt lite noter av Birger Sjöbergs vissamling än en tysk schlager i Mariestad.
Annons
Bäste NIHLO Vad menas med håla?
Det där är helt beroende var du är uppväxt och då menar jag rent dialektalt.
I mitt sinne och HÅLA uttryckt är ex Mariestad som jag minns det en mysig STAD, BY eller vad du vill definiera Mariestad till.
I Gbg där jag bodde var en håla väldigt negativt. I min uppväxt omgivning var det ett ställe mindre än det ställe man bodde på.
I Kävlinge var Furlund (dansbanan) hålan man ragga tjejer på.
I Halifax (Canada) var Corner Brook en håla, en av de mest trevliga ställen jag vistats på. Bodde där i två månader och vänligare människor får man leta efter.

Om du nu fortfarande inte fattar min uppfattning av ordet håla äde ett problem du har.
Vänersborg Vadå? Jag inte bara passerade där utan även besökte denna håla ett flertal gånger.

Som fuskande musiker är det inte av vikt vad det är för nationalitet på alsterna.
Det borde även du fatta. Varför är ex ABBA otroligt stora i Japan? Liksom Spotnicks var. Skillnaden på Japansk traditionell musik och Spotnicks en oändlig ocean.

Sjöng Ekorren satt i granen och andra barnvisor på en Japansk bar och de visorna uppskattades mer än karaoke sångerna. Ju fler visor vi drog desto fler öl kom fram till bordet. Den kvällen är en av de minnena jag njuter mest av fortfarande.

Med de samlandet vill jag bara säga Sjöberg, Taube, Cat Stevens eller Nicole har ingen betydelse. Musik är gränslös och enbart glädjen i framförandet räknas.
För att återgå till rubriken, så kan jag meddela att Mariestad är ett lugnt
och bra ställe.

Första Majtåget gick förbi mitt fönster igår. Det var en fin orkester och
drillflickor i yllestrumpor. Men resten av tåget var minimalt. 10 st. max

Däremot var det marknad i Folkparken 100 meter från mig. Jag gick dit.
Höll på att bli ihjältrampad. Flydde i panik.

Det var värre än Liseberg. Helt sanslöst mycket folk.
Trodde inte du var så noga med rubriken i vanliga fall??

Sida:
« 1 2


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem