Tisdag 14 maj 2024 vecka 20
Forum
Kategori: Ekonomi och hem

Telefonabonnemang

Telefonabonnemang

Från 1 September höjs priserna på fasta telefonabonnemang här hos
oss.Månadsavgiften höjs ,motsvarande 141 Kr, ytterligen tillkommer
debitering av lokalsamtalavgift+lokalnätavgift.

Det är bara minutdebiteringen som blir oförändrad. Altt det övriga är bara luft som man ska betala för. Överväger att säga upp abonnemanget men problemet är att många av våra bekanta inte har mobil. Vi har mobil, så det är inte ett större problem för oss, men vi måste tänka att andra inte kan få kontakt med oss,
Antal svar på detta inlägg: 32
Sidor: 1 2 3 4 Nästa »

Här blir vi av med ledningarna i höst, och är därför tvingade till mobila lösningar.

Jag hörde med net1 som är min internetleverantör om hur det funkar och de sade att de som ringer till oss (om vi nu tar deras telefoni) betalar vanlig samtalstaxa=som till en fast telefon.
Men RolleBe, om ni har mobil så får väl era vänner kontakt med er oavsett fast abb. eller inte.
Jag anar att RolleBe tänker på sina anhörigas telefonräkningar.
Annons
RolleBe, du vet väl att det är fullt möjligt att ringa från ett fast abonnemang till en mobiltelefon och vice versa... Så säg upp abonnemanget du, det har jag gjort.
Javisst går det att ringa från fast abonnemang till mobiltelefon och vice versa, men det är lite andra faktorer vi tänker på. Som ni vet har mobiltelefoner många siffror och folk ha svårt att komma ihåg.
Det är väl ingen som slår ett nummer nu för tiden man slår på namn som ligger färdiga i hem telefonen
I-landsproblem
Jag har bredbabndsbolaget som internetlev. och där ingår den fasta telefonen i priset kostnad 99kr rabatt 99kr = 0kr/mån. Andra internet lev. har samma lösning dvs bjuder på den fasta telefonen
Angående mobil gör som jag, dom ringer upp men men jag svarar inte utan ringer tillbaka så fort dom lagt på så slipper dom den höga avgiften till mobilnät, kostar mej inte mycket då jag betalar fast mån.-avg på mobilen
Ett litet men viktigt inlägg i denna debatt:
Har Ni tänkt på. De som till äventyrs har alarmarband.
Då gäller endast Telia som abbonnemang. Det finns åldringar med sådana band som blir lurade byta operatör. När olyckan är framme och de larmar, då finns ingen i andra ändan som får signal /larmcentral/ och kan ringa upp för kontroll.
Med påföljden, människan kan ligga där och dö.
Rätta mig om jag har fel...
Svårt förstå varför somliga i alla trådar känner sig tvungna svara med huvudet under ARMEN. "L"

Ozzy:
Mycket bra och Synerligen viktig synpunkt, vikig funktion funkar ej med övriga operatörer.
Alla vi av den här arten vi tillhör"hihi" kan behöva hjälp genom telefonkontakt

Vist är går det hitta både bra billiga abonemang, upp till var och en.

Lev väl håll er friska & starka.

HEDER till Ozzy

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem