Måndag 29 april 2024 vecka 18
Forum
Kategori: InternetStart

Diskussionforum

Diskussionforum

Undrar om det går att ha ett diskussionforum här på IS online?
Ett forum. dä man får svar i realtid, inte behöva vänta i timmar på svar.
Antal svar på detta inlägg: 13
Sidor: 1 2 Nästa »

RolleBe!

Om du kommer med lätta frågor, så får du svar omgående.

Du menar att "Chatta". Det går inte fortare än det vi håller på med.
Grejen är att vi är förhållandvis litet Forum. Stundtals är ju bra 70-80 medlemmar inloggade. Då får du vänta flera timmar på svar,

Ibland får vissa vänta förgäves. Men då brukar Göcke rycka in.

Endel sajter har ett s.k. "chattrum", varför skulle det inte gå att genomföra här?
Vi har under lång tid dryftat detta ämne med en chatt på IS, men det händer ingenting. Vi har blivit hänvisade till andra ställen för att kunna chatta, tyvärr.
Om man hade en chatt på IS skulle personer som har t ex ett gemensamt intresse eller något annat de vill diskutera kunna göra det, men tyvärr inte på IS.
Annons
Med de hårda modereringsregler som gäller här så skulle ett chattrum där Göcke inte har nån möjlighet att ingripa snabbt nog....ställa till så att han fick ett farligt högt blodtryck.
Emans

Haha.

Men jag fattar inte vad de löper för risk om vi chattar på IS? Man kan förhoppningsvis chatta utan att moderatorerna lägger sig i. Vi är ju vuxna människor? Alla vuxna får ju stå för det de säger på chatten, det kan IS avsäga sig ansvar för, det gör ju andra ställen man kan chatta på? Rätta mig om jag har fel.
Vuxna och vuxna. Jag har sett flera exempel på "ankdamm" här i forumet och då undrar man hur pass vuxna en del av inläggen är. Jag syftar då inte på leikes inlägg, utan på en del av er andra.
??
hur avancerade är ni ??

Internetstart , gav er möjlighet att få en egen internetstartmails konto
for long time ago !!!!!

det fungerar som gmail

internetstart-mail har allt det ni nu begär
chatt,ringa upp, kontor, kalender,dela med er,...... allt som google erbjuder sina gmail konton.

detta skapades för att ni skulle chatta med varandra.

vad ni säger där till varandra , stannar er emellan. det lägger vi inte oss i.

hoppas att det har klarnat i denna disskussion.
Om jag förstått rätt så har IS forumregler som gäller för alla som vill bli medlemmar.
Om alla tycker att ”Internetstart” är en bra startsida så behöver man inte bli medlem om inte reglerna skulle passa.
Det som skulle kunna ändras på är möjligheten att ta del av forumreglerna innan man tänker sej bli medlem.
Jag anser att regler är till för att följas, hur skulle det se ut i bla. trafiken om alla skulle åka omkring och tycka, därför har trafikregler tillkommit.
Det kan ju inte vara så svårt att anpassa sej…?
Är det detta mailprogram som blev bortglömt.??

http://tinyurl.com/3jnjr7j
ja det är detta

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem