Onsdag 8 maj 2024 vecka 19
Forum
Kategori: Dator och internet

Ipad vs Laptop

Ipad vs Laptop

Jag har funderat på att sälja min laptop till förmånen av att köpa en iPad i stället men undrar bara vad är nackdelarna med att göra av med laptopen för en iPad?
Antal svar på detta inlägg: 35
Sidor: 1 2 3 4 Nästa »

Hej

iPad får ses som ett komplement till din laptop, ej ersätta den.

/Doktorn
Har använt först iPad 1 och nu iPad 2 i drygt 1 år och man kan göra det mesta. Vet inte vilka program du kör på din laptop men handlar det om Office så är det inga problem. Surfa med Safari är ett rent nöje för att inte tala om mail funktionen.
Så har du alla utmärkta appar, man lånar e-böcker via bibliotek och läser bekvämt liksom dagstidningar. Om du kommer med en konkret användningsfråga skall jag hjälpa dig vidare. Flera banker har appar så du kan sköta allt. Jag har SHB och där kan du bara skicka till förutbestämmnda konton.
Det jag menar kan man fullt ut ersätta laptopen med Ipaden? Det jag gör är surfar, läser e-mail, bankärenden (Swedbank) facebook, ja ungefär något åt det hållet!
Annons
Ska kanske tillägga att jag har ju en stationär dator också!
Har du en stationär dator kan du ersätta din laptop med en iPad.
Vet inte riktigt om man skall köpa en iPad 1 för jag tycker inte att iPad 2 har så mycket mer att ge än den första paddan. Någon som har haft iPad 1 och bytt till tvåan och är det värt att lägga till de pengarna för att få iPad 2?
iPad 2 har så många fördelar jft med iPad 1. Läs på Apple's hemsida. Tycker du ska ha 3G + Wi-Fy och 64 GB. Efter 1 år med 1:an bytte jag till 2:an och trivs utmärkt med den.
jag tycker den här utveckligen ser lite spännande ut

http://www.asus.se/Eee/Eee_Pad/Eee_Pad_Transformer_TF101/

pedhan: Jag har tittat lite på den också men det finns ingen 3G i den eller har jag missat det?
Nä finns ingen 3G, det är en nackdel, men kan man inte sätta i surfsticka i nån USB

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem