Onsdag 15 maj 2024 vecka 20
Forum
Kategori: Familj och hälsa

Kristoffer Olofsson..........

Kristoffer Olofsson..........

Hej detta är historien om Kristoffer Olofsson!

Klicka på länken nedan som går till Facebook eller sök på "det här handlar om Kritto". Där kan du läsa om Kristoffer Olofsson, vad han råkat ut för och hur han behandlas av Landstiget i Västerbottens län

https://www.facebook.com/pages/Det-h%C3%A4r-handlar-om-Kritto/164198663661639

Jag känner honom inte alls, utan har följt ett antal artiklar som funnits i Västerbottens Kuriren och sen har jag suttit här på min kammare och blivit mer och mer förbannad över hur man behandlar en ung människa som har kämpat sig tillbaka och har livet framför sig om han får rätt hjälp.

Det cyniska beslut som Landstingets byråkrater fattade fick blodet att svalla på fler än mig och man har startat en insamling till Kristoffer så han kan få sin operation betalad och som man bara kan göra i USA.

Om 100.000 personer betalar endast 20 spänn blir det en svindlande summa. Ni vet hur bra det kan gå med insamlingar via TV - detta är en annan variant. Skicka gärna mailet vidare till dina vänner och bekanta. Varje krona kommer att behövas. Han är ju tacksam för alla bidrag stort som smått.
Pg 1611965-3 är Kristoffer Olofssons eget och går inte till någon organisation.
Antal svar på detta inlägg: 5
Hej Morran!

Jag kan inte öppna länken.

Menar du killen som var på TV häromdagen, som behövde en operation i Amerika, Den skulle visst vara nu i veckan.

Smärtan var olidligför honom.

Nu ska jag vara väldigt cynisk och elak.

Själv behöver jag komma till en smärtklinik eftersom jag inte blir hjälpt av olika mediciner, inte ens morfin.

Jag har försökt i många år att få komma till en Smärtklinik men ingen vill ta ansvar och betala för det. Landstinget blånekar.

Avundsjuka är inte min grej men när man tittar på hans boende och omgivning
så verkar han inte fattig precis.

Själv är jag glad varje månad jag kan betala min hyra och el. Lågavlönad som jag varit i hela mitt liv för att jag haft så stor empati för andra och velat ge dom ett bättre liv.

Genom mina arbeten tidigare så har jag sett många som blivit så orättvist behandlade p g a sk. lågstatus.
http://www.kritto.se/

Hej Bambi, får inte till länken dessvärre, men kanske detta funkar oxå.
Jag känner inte Kritto och kan således inte ha synpunkter hur han lever.

Naturligtvis är han inte ensam om att ha ett odrägligt liv men detta har engagerat mig. Får man sen veta att det ska köpas konst till KS för 118 miljoner då går man ju i taket. Tror inte man går dit för att titta på konst utan
för att få vård.
Mvh
Morran
Markera länken,och högerklicka. Välj öppna http......

Gäller google webbläsare!
Annons
Hej Morran.

Ditt inlägg i sej är jättebra men jag har alltid värnat om dom svagare i samhället. Det jag såg på TV fick mej att tänka på tiggare, som i tunnelbanan eller på torget.

Hitlockade eller självvalt. Meningarna är delade.


Menar du allvar med konsten för 118 miljoner. Var har du läst eller hört detta.

Nu springer jag verkligen i taket.

Det du skriver om konsten till KS. Kan det verkligen vara sant?
Thomas2. Tack nu gick det bra.

Din förtjänst eller någon annas vet jag inte.

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem