Onsdag 8 maj 2024 vecka 19
Forum
Kategori: Familj och hälsa

ICA Basic

ICA Basic

Vad tycker ni om detta "nya" varumärke som har kommit in i ICA-butikerna? På mig fungerade denna marknadsföring riktigt bra, för jag köper faktist lite varor under detta namn..

Jag köpte ALDRIG produkter på ICA under namnet "Euro Shopper", trots att det är SAMMA varor som har fått ett namnbyte..

Jag har t.om. själv sett övergångarna i den ICA-butik där jag brukar handla i, där vissa produkter fortfarande heter Euro Shopper medans nya förpackningar som i övrigt är identiska med dom gamla heter ICA Basic..

Gillar ni ICA Basic så gillar ni även Euro Shopper.. ICA:s namnkupp fungerar klockrent, och det är jag glad över till viss del..
Antal svar på detta inlägg: 3
Fy f-n vad fula dom är. Euroshopper har SÅÅÅ dålig kvalitet. Har köpt det flera gånger och har alltid blivit lika besviken. Om ICA basic är av samma kvalitet, så är min rekommendation att INTE köpa det. Kanske de smyger med namnbytet eftersom EuroShopper säljer dåligt? Vad vet jag? Jo, en sak; EuroShopper är ett väldigt dåligt val om man vill ha LITE kvalitet.
Ja, att byta namn på ett varumärke och ge sken av att det är en helt ny produkt med ICA:s nya lågprismärke är ganska så fult..

Dock så brukar jag köpa vissa varor från ICA-basic, t.ex. skivad ost, tagiatelle o.s.v. som jag tycker är helt ok..

Toapapper och sådana produkter är billigare, men är ju så löst ihoprullade och innehåller inte speciellt många meter, så där gör man nog snarare förlust på att köpa, om man jämför med dyrare märken som ju både är hårdare packat, har fler lager och betydligt fler meter papper per rulle..

Sen gillar jag INTE produkter som ICA Basic:s ketchup t.ex. som är blaskig och smakar mindre.

Vissa varor går an, andra inte..
Dom säger ju själva att det inte är någon vidare kvalite men att det är billigt i sina reklamer så ja tycker det är helt okej :) låter lite trevligare än Euroshopper också

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem