Torsdag 2 maj 2024 vecka 18
Forum
Kategori: Dator och internet

Lägg till ikon i aktivitetsfältet

Lägg till ikon i aktivitetsfältet

Jag har formaterat om min dator och vill nu lägga några genvägar i aktivitetsfältet men det går inte att lägga till mer än en hur gör jag för att lägga till fler?
Antal svar på detta inlägg: 33
Sidor: «1 2 3 4 Nästa »

Vad menar du med, hur kan jag anpassa aktivitetsfältet? Är det någon omställning som skall ändras?
det är hjälpavsnittet som leiake hänvisar till, en tyvär förbisedd möjlighet att hitta information på.

men jag förstår fortfarande inte att du inte lyckas med att dra en ikon på skrivbordet till aktivitetsfältet.
här visas en annan variant i en filmsekvens
http://goo.gl/bZske
Annons
Högerklicka på Aktivitetsfältet och se vad som är iklickat där. Jag skulle nästa våga säga att "Lås aktivitetsfältet" är förbockat. Om du tar bort den bocken så kommer du att se att aktivitetsfältet är delat. Då kan du dra det litet åt höger och då får du plats med nya genvägar på vänstersidan.

Lycka till!


Blessings

LuckySwede®
Alla de svar jag har fått fungerar inte och det går inte att lägga till några startgenvägar nere till vänster i aktivitetsfältet alls.
Jag har lagt de program som jag vill dra ner till aktivitetsfältet nu som genvägar på skrivbordet och sedan när jag drar ner dem till vänster där de skall ligga så är det en röd ring med ett streck igenom och det går inte att lägga dit någon ikon alls.

leiake; det finns ingen hjälp att tillgå när jag klickar på anpassa aktivitetsfältet.
Challe har du tittat på filmsnutten
Det fält jag vill lägga mina ikoner i heter troligen snabbstart om jag nu har skrivit fel innan.
Ja Göcke och jag gör precis som de visar i filmsnutten men det funkar ändå inte och det går inte att lägga till några program ikoner alls.
kan du komma in på msn , så kan jag kanske hjälpa dig

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem